Sv: Årets nykomlingar, 2012!
Nej jag förstår det också men det var bara en enkel fråga eftersom jag undrar vart det svarta stoet tog vägen efter att hon sålt stoet+föl samt vad planen är med dom hästarna (6?) som hon har nu.
En simpel fråga bara.
Eyjaros: My bad, skäckstoet är det såklart jag undrar över.
Kaela mitt svarta såldes 2009 eftersom jag inte fått henne dräktig och själv var gravid och inte kände att hon kunde stå och inte göra något så länge.
Var sjuk under graviditeten och orkade helt enkelt inte.
Hon kom till en jätteduktig tjej hon har bla importerat Jor fra Kjartansstödm ( eller hennes mamma har).
Kaela fick föv föl i år efter Jor
Saknar henne sååå mycket men vet att hon har det superbra!
Hennes avkomma Glaesir sålde jag ju vid 1,5 års ålder till en duktig tjej som fortfarande har kvar honom och i år ska han ridas in
Fjolårets föl Díva sålde jag vid avvänjningen, hon var då åtta månader.
Till en tjej som var helt underbar! Har aldrig sett någon bli så glad över att få köpa en häst!
Så är sååå nöjd med alla mina hästköpare
Du kanske också sett att Dans är till salu? Så det är därför du undrar?
Han är till salu därför att han är hingst, jag är inte intresserad utav ridning i dagsläget så en vallack är inte intressant för mig.
Men hade han vart ett sto hade jag solklart behållt honom, därför ska hans mor vilken är det silversvarta stoet som du undrade över tillbaka till Hörgull
Stássa mitt andra sto (skäcken) ska nog säljas beroende på om hon lämnar ett fint stoföl till mig.
Kommer dock sätta igång henne först tror jag..)
Det viktigaste tycker jag är att man hittar bra köpare, seriösa köpare.
Som älskar sina djur.
Jag har ju även en shetlandsponny(renrasig med stamtavla) som är dräktig med en Welsh Mountainhingst, och nu har vi även ett Welsh Mountainföl på g så det är spännande