Årets nyfödda stjärnor

T

The_Last

Några som fått föl än??

Skulle va kul o veta vad man kan få se för hästar på banan om två år! :)

En kaxig hingst e. Inchrory fick vi 8/4. Han är redan kung i stallet och mattes favorit.

oh! avundsjuk!!!!
hade mitt eget sto hos inchrory förra året men hon resorberade. :cry: vågade inte skicka tillbaka henne för hon var så fruktansvärt mager när hon kom hem. om han någongång byter station så betäcker jag med honom igen, inte annars.
fast nu är hon dräktig men El gran lode och det är ju inte heller så dumt...............

I stallet där jag arbetar har vi fått följande:

3 st e: Inchory
2 st e: Final Appearance
1st e: Duty Time

5 ston och en hingst(e:Inchory)
Allt har gått bra så nu kan man pusta ut lite :)

Final Appearance- avkommor är jag så såld på! Hade tänkt att åka till honom med stoet nu i vår men tvekar att köra till danmark med ett litet föl. :confused:

Jodå. en ståtlig Be my chief-hingst.
likadan som sina syskon - förjävlig.. :crazy:

D måste ligga nått i Be my chiefs avkommor då.. :p
Vi har tre st i stallet och alla va förjävliga rent ut sagt som föl.. Men dom två som nu rids e grymt snälla nuförtiden.. Eller ja, hingsten e ju lite jobbig ibland... ;)

Ja hans avkommor blir alltid lite knäppa..
ett år hade vi sex föl efter honom samtidigt :eek: en hingst och fem ston.. det var ett tufft år, det! men otroligt kul :) man behöver ju inte vara orolig att ens liv är händelselöst om man har så många efter honom, direkt..

*haha* Sicket år!! *ler* D ena stoet va rent livsfarlig i hagen.. Kom man in så fick man passa ryggen hela tiden... Annars kom hon bakifrån och skulle leka... :smirk: Inte kul med två hovar i ryggen.... :crazy:

Våra var helt tossiga.
Kalle rymde KONSTANT, han var verkligen en utbrytarkung! han brydde sig inte om det var elstängse, han kunde krypa, hoppa, springa rakt igenom..
de andra bets mest, eller ville leka. dom hoppade verkligen på en, så man fick aldrig vända ryggen till!
Haha. Vilka minnen man har! särskilt från Kalles alla utflykter. ha ha ha.. :rofl: :rofl:
Så busiga dom var! och det slår aldrig fel hos oss. är det be my chief, då kan man räkna med trubbel.. :D

*haha* Ja man får en händelserik tid iaf.. Den yngsta (1 år nu) gick rätt fram till ledaren i hagen och sparka honom i magen när hon tyckte han va jobbig... Han e ett halvblod på 174 bör tilläggas... :D :rofl: Du skulle sett hans min!! :D Dom första dagarna sparkade hon mamma oxå om d va tråkigt i boxen... *galning* När man skulle mocka fick en hålla koll på henne och den andre mocka, annars levde man farligt... ;) Nu får man bara hoppas att dom kan springa oxå... :p

Verkar vara en dominant liten sak ni har, skratt :D
Håller förstås tummarna för att den lilla rackarn kan springa lika bra som hon kaxar sig! Då bådar det gott... :rofl:

mm d gör vi med!! För humör D har hon iaf.... :D
Sen e hon väldigt kul tecknad oxå.. Har lixom en vit "linda" precis nedanför hasen.. Veterinären visste inte riktigt vad han skulle skriva när hon skulle registreras... *ler*

Det där med lustiga tecken känner jag igen, har en arabhingst som jag inskaffade som föl, då hade han ingen vit fläck strax under ganaschen, idag finns där en stor vit fläck! Söt som få, ser ut som skav men så är det inte, fläcken verkar växa ju äldre han blir, charmigt. Lycka till med er lilla pålle...

Låter jättesött!! *älskar araber* Du får berätta när du ska starta på jägers så e jag kanske där och kollar... ;)

Lycka till själv!!!

Haha ja. trubbel och åter trubbel! :D
men lite utmaning vill man ju ha, jag tycker om be my cheifs avkommor, de har en sån personlighet som väldigt många andra saknar. och vilken utstrålning, sedan :O
Vår senaste be my chief avkomma, som jag tog hand om, blev aldrig registrerad, för hon blev bara knappt två månader gammal. Men hon var då en pigg krabat, herregud! :)

Haha, vad roligt!
Ja tokiga tecken är ju så himla roligt, fast vår veterinär (som jag för övrigt inte alls tycker om :mad:) skrev alltid "nil", för det gick liksom inte att beskriva.. :rofl:

men d e ju fusk!! :eek: :p
Då får ju ingen höra den roliga beskrivningen..

Så här blev mumsan beskriven: "Vit skenans mellersta tredjedel." :D
Tror ägaren sa till att han skulle skriva "sleten strumpa".. :rofl:

Håller med dig om att dom har en himla personlighet, man vet aldrig vad dom hittar på.... ;)

haha. men vårt föl hade någon slags konstig sak, ett vitt tecken påvämnster bak som såg ut som en liten gubbe. den var högst 7 cm lång och såg ut som ett gammalt ärr, men eftersom hon föddes med det så var det ju inte det. Och denne veterinären är så hemskt stressad (därför ogillar jag honom, han är alltid superstressad, stressar bara upp hästarna) så han "hinner ju inte med sånt där". Tyvärr. det hade varit kul att höra beskrivningen! :p

HAHA XD Sleten strumpa! phahaha.. :rofl: :rofl:

Nej, och om det är NÅGOT föl man minns, då är det hans! :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Anonym456
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 368
Senast: Kristall10
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
502
Senast: Emma-pemma
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 078
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama