O herregud! Tur vissa inte växte upp i mitt hem
Pappa sprang naken hemma stup i kvarten. Har gjort hela min uppväxt. Undra hur många av mina vänner som sett hans fasansfulla snopp
Mamma arbetade på gyn och Förlossningen.
Jag var väl 4 när jag hade glasklart för mig hur ett barn blir till.
När jag var 12 visste jag allt om könssjukdomar. Kunde var enda en. Även mina vänner. Mamma tog hem broschyrer från jobbet och la i hallen. Hon kunde ropa när jag hade kompisar hemma "Det har kommit nya rön om Kondylom. Ligger broschyrer i hallen, lite läskiga bilder. Ta gärna med er en hem!"
När jag var 13 viste jag exakt hur en abort gick till.
Jag har aldrig behövt fråga om någonting. Jag blev informerad i god tid.
Min son var 5½ när han kom till mig och sa "Mamma, jag vet vad knulla är"
Jag trodde att han bara sa ett ord han hört så jag sa "Okej, och vad är det då?"
"Det är när man stoppar snoppen i snippan och gör såhär" och så juckade han fram och tillbaka några gånger. En kompis på dagis hade lärt honom.
Den som tror att barn inte fattar vad sex är har troligtvis inte barn eller så lever den under en sten
Att tiga om det är att göra det tabubelagt och skamligt. Blir barnen skrämda av sånt på tv bör föräldrarna ta sig en funderare på var sjutton de har varit någon stans.
Barn som är uppväxta med att kroppar är något naturligt blir inte skrämda av nakenhet.
Hehe, din mamma låter som min moster (gynsköterska), jag känner igen det där med broschyrerna det verkar ha fungerat, mig veterligen har ingen av min kusiner haft någon könssjukdom eller haft/orsakat en oönskad graviditet