Årets inredningsutmaning för hundägare!

lady_vip

Trådstartare
Jag ska flytta, och det blir in i ett litet kyffe, dsv "studentlägenhet":crazy:

Ska så klart bli väldigt skönt att få ett eget litet ställe, men problemet är ju att golvytan är lika med noll, typ 30 kvadrat. Jag har inte mindre än 2 stora hundar och får lätt plats med dem, men deras burar!!

De är nämligen "burhundar" och föredrar att sitta i bur när de lämnas själva. De har varsin bur som tillsammans blir ca 4 kvadrat... Vet ni hur mycket plats det tar!!!!!!

Hur ska man göra för att kunna få bureländena att smälta in? Någon slags förvaring?

Det är inget alternativ att fälla ihop dem varje gång, de används relativt ofta och jag tänker inte riskera att klämma fingrarna mer än nödvändigt.

Tänkte, det måste ju finnas fler som har burar till hundarna och ont om plats?

//E
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

Placera en skiva på burarna och ha kombinerad bur och köksbord. :idea: :rofl:
Nej herregud vad svårt. Köksbord kanske var att ta i. Men nåt slags kombinerat så att man kan använda burtaken till någon slags förvaring?
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

Jag har 35 kvm och det blir väldigt lite golv kvar då evitas bur är uppfälld. Kan du inte få in burarna lite smidigt under exempelvis en loftsäng, finns det få alternativ till att fälla ihop dem. Annars kan du täcka dem med någon snygg textil, lägga en bänkskiva ovanpå och använda som hylla eller liknande. Tillräckligt små burar kan få agera soffbord. Bara släng över ett snyggt tyg eller så och på med en tunn skiva på toppen.
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

Jag funderade på om man kunde typ bygga nån halvloftsäng och ställa burarna där under :confused: Fast jag är rädd att det blir varmt och dammigt (den ena är ju dammallergiker). Dock bor de inte där under natten...

//E
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

Får hyra en till lägenhet och ha burarna i den :angel:

Som sagt, tanken med loftsäng har jag haft, men är rädd att dammet tar över.

//E
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

Tror det kommer att funka bra med loftsäng och burarna under. Se bara till att det finns ett skapligt utrymme mellan säng och bur och dra fram dem en gång/vecka (eller så) för dammsugning och golvtorkning, så är nog inte dammet ett stort problem :)
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

Det blir inte direkt dammigare under en riktigt loftsäng än i vanliga lägenheten. Du lär i vilket fall få städa som en galning för det blir skitigt fort på liten yta.
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

Fast jag hade tänkt göra nån variant i plyfa och klä i mocka... Så att det bara är öppet på en långsida, där burarnas ena kortsida står. Blir det lite över (borde blir ca 70-80 cm över) så tänkte jag ha lite förvaring där... Blir inte det dammigt?

//E
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

Det låter ju som bäddat för dålig luftcirkulation i varje fall så jag skulle inte välja det. Hellre en öppen loftsäng som tillåter luften att röra sig.
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

Skulle satsa på loftsäng, med burarna under.
Har dock sett en variant där de byggt en träställning, med burar i två plan, Det Kräver dock att hundarna kan hoppa/lyftas in och ut. Den här stod i kortsidan på en hall.
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

Nja, den ena väger 27 kg, den andra 35 kg, så lyfta dem det kan jag inte hålla på med... Hade tankar på det också, men det känns som om det blir lite... orättvist :crazy:

//E
 
Sv: Årets inredningsutmaning för hundägare!

har du någon planritning över ditt studentrum? och mått på burarna?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kommer att behöva måttbeställa bur till min bil, men jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Det kommer dock bli så att vi fäller...
Svar
19
· Visningar
1 986
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa hund om 1-3 år. Han har växt upp med hundar i familjen(enbart som sällskap) och jag har haft...
2
Svar
25
· Visningar
1 826
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Jag blev hastigt och lustigt med en liten pyttebil till tredörras clio. Men det visade sig vara svårare än väntat att få in...
Svar
16
· Visningar
2 465
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp