Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått analysen idag, dvs en kopia av den tillsammans med fakturan på de första balarna jag hämtat...
ts - 86,8%
Omsättbar energi - 8,8 MJ
Smb råprotein - 64
Ca - 3,9
P - 1,4
Mg - 1,1
K - 7,3
Värdena alltså /kg foder.
Och visst är det underbart med hö i storbal som legat på skulltork och blivit ordentligt torrt!! (se tshalten!)
Oj, jag ser att jag uttryckt mig väldigt luddigt.. Det jag menade var att jag ger henne en näve Krafft Grund för att hon ska få i sig sina mineraler och örter, alltså hon får mineraler; Kraffts och en örtblandning för sitt eksem och dem äter hon inte bara som de är utan jag blandar dem med Kraftfoder - har nu gått över till Fibergi eftersom nya hästen äter det - för att hon ska äta mineralerna! Gömda i Fibergi så åker de ner i lilla magen!! Tydligare nu??
Vad blev det då? Jo, omkring 10 MJ och cirka 120 g smrp per kg foder.. Hm..
Skördat före midsommar.
Det som skördades i september, fick cirka närmare 12 MJ och 110 g Smrp..
Hej alla glada! nu får ni hjälpa mig som är okunnig. Köpt hösilage idag idag, o fick höra från minkompis att det är kassa värden. men en del här som har liknande verkar nöjda? Har ett kallblod på två år..
TS 58%
Smbt råprot 39g/kg foder
Energi 55 MJ/kg foder
Ca 3.0
P 1.0
Mg 0.8
Kalium 4.4
Ska få tag i hö oxå, inte lyckats än... HJÄLP! Tips nån?
Det är skördat utanför Jönköping. Nåt särskilt jag bör tänka på när jag fodrar med detta?