Årets grönsaksland 2015

De brukar komma lite senare på säsongen, jag har köpt mina i maj/juni
Va bra!
Då finns det hopp att jag ska hitta några också. :banana:

Och så ett allmänt nödrop....;)

Vill någon ha lite luftlök så PMa så skickar jag. Det har tinat fram ett helt gäng smålökar som jag inte har någonstans att göra av.

De brukar komma lite senare på säsongen, jag har köpt mina i maj/juni
Nu har jag fått tag i ananassalvia!
Besökt ett antal Granngården innan jag igår fann en hos en butik jag passerade. Den fanns i en ny leverans ute på lagret. De verkar populära.

Nu ska den växa till sig och jag ska komma på allt jag skulle kunna ha den till. Den doftar FANTASTISKT!

...men så är jag sjukt svag för ananas också. Till allt utom salt mat (minns med fasa modet att lägga ananas och ost på kassler.....)

Nu har jag fått tag i ananassalvia!
Besökt ett antal Granngården innan jag igår fann en hos en butik jag passerade. Den fanns i en ny leverans ute på lagret. De verkar populära.

Nu ska den växa till sig och jag ska komma på allt jag skulle kunna ha den till. Den doftar FANTASTISKT!

...men så är jag sjukt svag för ananas också. Till allt utom salt mat (minns med fasa modet att lägga ananas och ost på kassler.....)
Mojitos och Pimm's kan man med fördel ha ananassalvia i :-)

Mojitos och Pimm's kan man med fördel ha ananassalvia i :-)
Drinkar är inte riktigt min grej men kanske ska jag testa :D (jag är mer för surt rödvin ;) )
Vet inte att jag druckit nån av dem.

Jag har mest tänkt att drinkar dricks i sällskap? Inte ensam i en stuga i skogen

Drinkar är inte riktigt min grej men kanske ska jag testa :D (jag är mer för surt rödvin ;) )
Vet inte att jag druckit nån av dem.

Jag har mest tänkt att drinkar dricks i sällskap? Inte ensam i en stuga i skogen
Jag kan lätt tänka mig att dricka Pimm's ensam i en stuga i skogen, om jag sitter i trädgården förstås :-) Pimm's är trädgårdsdricka.

Jag kan lätt tänka mig att dricka Pimm's ensam i en stuga i skogen, om jag sitter i trädgården förstås :-) Pimm's är trädgårdsdricka.
Blev tvungen att googla. Pimm's är ju en likör!

Därav att jag aldrig smakat. Det enda jag använt likör till är över glassefterrätter. Frukt, glass och en matsked likör......

Kan man verkligen DRICKA :eek: sånt????

Blev tvungen att googla. Pimm's är ju en likör!

Därav att jag aldrig smakat. Det enda jag använt likör till är över glassefterrätter. Frukt, glass och en matsked likör......

Kan man verkligen DRICKA :eek: sånt????
Nej, Pimm's är inte likör! Det är en ginbaserad spritdryck, svår att jämföra med något annat tycker jag. Den är inte sötsliskig på något sätt. Vi blandar den med 7up eller ginger ale, sen har man i gurka, jordgubbar, ananassalvia och/eller vadd man råkar ha hemma. På vintern kan man värma den och blanda med äppelmust och ha i fruktskivor.
http://www.systembolaget.se/dryck/aperitif-dessert/pimms-no-1-841601

Nej, Pimm's är inte likör! Det är en ginbaserad spritdryck, svår att jämföra med något annat tycker jag. Den är inte sötsliskig på något sätt. Vi blandar den med 7up eller ginger ale, sen har man i gurka, jordgubbar, ananassalvia och/eller vadd man råkar ha hemma. På vintern kan man värma den och blanda med äppelmust och ha i fruktskivor.
http://www.systembolaget.se/dryck/aperitif-dessert/pimms-no-1-841601
Joho! :mad: Wikipedia säger att det är en likör.
Wikipedia har aldrig fel!

:D

Liknande trådar

Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
2 072
Senast: Martenix
·
Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 333
Trädgård & Växter Grannen har en växt som sprider sig utav bara sjutton, via rotsystem och det håller på att ta över mitt jordgubbsland! Och driver mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 794
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar