Årets första tävling för dig?

Sv: Årets första tävling för dig?

För mig blire 3 maj i näsbyholm C-tävling! =).. om jag hunnit få igång hästen tills dess, hon har varit halt i 6månader och jag har precis börja sätta igång henne igen, :/.

Det blir premiär för tösen den 10 Maj.
D-tävling då, w-riding, pleasure och
hade hoppats på reiningen, men tror
inte att vi blir "färdiga" med spinnen
fram tills dess.

Hon är 5, men har varit väldigt ojämn,
så vi kommer inte ut förräns i år..

Jag tänkte åka till Trollhättan den 6 april - ingen mer som ska dit?

Malin

nu verkar min plan gå i stöpet om att tävla den 12 april, izze är halt på höger bak, käka finadyne och står på sjukhabe med stödlinodr båda bak...
återstår att se...anmälan om en vecka...:crazy:
får kanske låna en NF att tävla men jag vill eju iväg med izze...håll tummarna för oss nu!

Nej vad tråkigt!
hoppas det blir bra, är ju bara några dagar kvar tills 1 april
jag håller iaf tummarna för er!

nu är det bestämt, hinner brevet fram tills imorrn mär det klappat, mitt års första tävling blir den 12 april på New Forest stot Fredriksbergs NOVA som debuterar i western!
ska bli skit kul!

Första tävligen för mig är nu på lördag den 29 Mars ;) Lite sent men måste ju förberade pållan!

Tråkigt att det inte blev med din häst men kul att du kommer, visst är det Rimbo du ska till? Jag kommer vara där med liten vit, bättre lycka denna gång hoppas jag :D

Vi ska till Greva den 27/4 o tävla plesure och W riding. Om bara pållen blir frisk i hoven tills dess. Men sista anmälningen var ju inte ännu. Vi ser ut som en amerikansk flagga, ja! jag lovar. Så ni kan ju vinka till oss om ni vill.
/ C

Åh...det var meningen jag skulle varit med där men det fanns inga klasser för oss. Det är min hemmaklubb ;).

Kanhända jag åker dit för att kolla ändå.

Då ses vi i rimbo i pleasureklassen så kan ju du och jag rejsa mot varandra i galoppen... för visst är det meningen att det är snabbast som vinner? :angel:

Jag hoppas det! Pluspoäng om man rider ner domaren!

Suck, fast pållen har varit halt i 2 veckor. Skadade sig i hagen. Han blir tack och lov bättre och bättre. Måste bli bra snart så vi hinner träna lite och så vi kan vara med på tävlingen.

*kl*

blev ingen träningstävling idag :(

så det blir nog Spring Challenge 3dje maj i dannero :bump:...

jag som vill tävla nu nu nu!

Åhhh, nu har jag ångest :eek:. Det är högst tveksamt om vi visar oss ute på banorna innan sommaren efter hur det gick på sista Greva träningen :angel:.
Inga större problem med själva momenten, MEN läktaren. Fattar ni vad läskigt det är med en läktare :cool:
Ändå har han varit där flera gånger tidigare, men nu var det lite fler åskådare och även barn som sprang runt. Så när Staffan L som var där i egenskap av domare, fick gå in i boxen och ställa sig för att Daimen skulle våga sig dit (låg precis nedanför läktaren), då kändes det att det är bra med lite träning :D

Samtidigt så vet jag inte hur jag ska träna upp honom i sådana situationer utan att vara ute på tävlingar? Funkar ju inte hemma liksom.
Leta tävlingar utan läktare? Det är ju lite typiskt eftersom vi har så nära till Grevagården och där finns det ju en uppsjö av tävlingar att välja på. Kanske är det bättre o testa på en d-tävling (=och göra bort oss?), än att vänta till hösten och åka på någon större och fortfarande göra bort oss. Väntar jag till nästa år så kan ju problemet liktförbaskat kvarstå då det inte är troligt att vi kan komma dit och träna.

Sååå, vad skulle ni göra???

Om jag hade varit du så hade jag åkt ut på de E och D tävlingar du kan så att din häst får träning.
Att börja med en större tävling där det är mycket folk på läktaren kanske får din häst att reagera ännu mera.
Ett tips är att åka till WRBS tävlingar, är en 1 maj, som hålls utomhus. Det blir inte lika instängt för hästen trots att det kan vara folk som står nära banan.

E och D tävlingar är ju till för att träna hästen så passa på.

liten vit, vaddå? connemara?
vilka klasser startar ni i då?
eftersom jag o nova deputerar tillsammans o hon är hoppehäst i första hand så tänkte vi prova w riding, reining o trail, lätt klass dock, emn ändå, ska bli kul!

Lasttränar för fullt nu och de går riktigt bra. Och forsätter det i samma takt så kanske jag kan vara med på Greva den 27 april. Kommer ju då på helt otränad häst, men de kan vara kul att komma ut lite. De blir showmanship och trail i sånna fall...

Proppen till 1 maj i Fristad har inte kommit ut än va???

*kl*

Verkar som vi blir en del som åker till Greva! :D
Ska vi börja avslöja outfits nu eller, så man kanske vågar vinka till varandra? :angel:

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
955
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: Ketrawzc
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Över 670 hästar gjorde under torsdagen sin första start under årets unghäst-VM i hoppning. I den svenska truppen tog sig två hästar i...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden