Årets första tävling för dig?

Sv: Årets första tävling för dig?

Kul att vi blir ett gäng i Säter! :bump::bump:

Jag ska rida d-trail samt d-western riding. Vad ska du själv rida?

Jätte roligt att det äntligen blir många startande här i krokarna på våra tävlingar,då vi fått ställa in många tidigare..
Jag ska starta i trail-d westernriding-d wh-d och pleasure -d.
Det känns som det kommer bli en lång dag men de ska bli skoj!!
Vi ses där!!!:bump:

Vart är den tävlingen som så många ska på? Blir sugen på att kanske ställa upp om det är så många bukeisar som ska dit:)

29 mars i Säter.

Ska vara med i Showmanship at halter Cklass och western riding walk trot med 3 åringen:)

Min första tävling blir i Säter den 29 Mars,ska bli jätte skoj o hoppas på fint väder!!
Dala ligan,vilka klasser ska ni vara med i??

D-klasserna trail, w.riding, w. horsemanship och pleasure. Blir en hel dag, och barnvakten har sagt upp sig... hästskötare föder barn el. går på dop osv... Vet inte riktigt hur jag ska få till det! :crazy:

Någon som kan ge en hjälpande hand el. har en hästskötare till övers att låna ut? Känner att det kommer bli kaoz :cool: Med en åldersförvirrad pappa, en vild son på 3 år och en inte allt för rutinerad häst!!! Tror inte jag fixar situationen att passa alla de 3 samtidigt... eller så låser jag in farsan i transporten och tar sonen på häst ryggen :bump::D:bump: Neee... det va nog ingen bra idé, funkar nog inte på tävling.... :eek: (inte annars heller...);)

Äsch de va väl kanske lite långt bara för att åka för skojs skull:D

Senast ändrad:

De blir nog den 15 juni ewr o d tävling. Jag måste ta ett e kort först . jag har blivit med en bil som är för lätt. Taskigt läge men men.

Tänkte vara med på D-tävling den 12 april. Ska vara med i pleasure och trail. Tyvärr får vi inte till galoppen så pållen kommer antagligen springa med näsan i vädret och/eller bryta av till trav men... men...

Då ses vi i rimbo i pleasureklassen så kan ju du och jag rejsa mot varandra i galoppen... för visst är det meningen att det är snabbast som vinner? :angel:

Det blir i säter den 29 tror jag det var.

mamma ska vara med i showmanship at halter D och Jag trail at halter D med våran knasiga 4åring.:crazy: ;D jätte många startande tydligen!

Vi satsar oxå på den 27/4 på Greva :).Hade också hoppats på några WoT klasser för vi har inte heller kommit igång med galoppen. Men min pålle är extremt lättlärd, så på bara några gånger har han gått från att rustrava till att skutta igång från stillastående. Så jag har hopp om att vi ska hinna fixa till det, när vi nu får dojor på oss nästa vecka :bump:. Och anmälan skulle inte vara inne förrän 20/4.

Annars så tänker jag så här: om han nu vägrar gå över bron i trailen så är det ju inte hela världen om han råkar ta fel galopp, eller? Vi gör det för att miljöträna och se vad vi behöver träna mer på. Att han fixar bron och grinden hemma utan problem, innebär ju inte att han inte hittar på dumheter på tävling. Kanske är bron jätteläskig där, eller så ser han spöken på läktaren - och för det så måste han ju komma ut och se sig omkring. Så om vi gör bort oss tokmycket så får ni skratta MED oss :D

Tänkta klasser är trail o w.horsemanship.

Vi satsar oxå på den 27/4 på Greva :).Hade också hoppats på några WoT klasser för vi har inte heller kommit igång med galoppen. Men min pålle är extremt lättlärd, så på bara några gånger har han gått från att rustrava till att skutta igång från stillastående. Så jag har hopp om att vi ska hinna fixa till det, när vi nu får dojor på oss nästa vecka :bump:. Och anmälan skulle inte vara inne förrän 20/4.

Annars så tänker jag så här: om han nu vägrar gå över bron i trailen så är det ju inte hela världen om han råkar ta fel galopp, eller? Vi gör det för att miljöträna och se vad vi behöver träna mer på. Att han fixar bron och grinden hemma utan problem, innebär ju inte att han inte hittar på dumheter på tävling. Kanske är bron jätteläskig där, eller så ser han spöken på läktaren - och för det så måste han ju komma ut och se sig omkring. Så om vi gör bort oss tokmycket så får ni skratta MED oss :D

Tänkta klasser är trail o w.horsemanship.

Fin inställning du har! Instämmer med dig! Vi har bara gått över "lastpallsbyggen" (alltså provisorisk bro) hemma. Den på tävlingen kan ju vara dööööö ... lääääskig, det vet man ju aldrig!

Men jag har en fråga. Hur många vägran el. försök har man på hinder innan man blir utesluten el. bör lämna banan för att slippa skämma ut sig mer ;) Kan ju vara bra och veta, och jag har läst TR från pärm till pärm, men måste missat detta... Tacksam för svar! :bow: (sorry trådkap)

*kl*
10 maj blir troligtvis vår första tävling, då showmanship at halter

Knappkidnappning^

Jag hade tänkt tävla för första gången nu på Långfredan, i Öreryd. En D-tävling, och jag ville vara med i trailklassen.

Men tji fick jag! Jag har ingen sadel. Den har fortfarande inte kommit, trots att den skulle vara klar för över en månad sen! :mad: Jag är så jäkla trött på att rida barbacka nu, även om det är trevligt. Hästen har ju börjat fälla, päls överallt! Och barbacka, då får man ju hem allt. Byta om i stallet gjorde jag ett tag, tills elementet gick sönder. Kläder och skor iskalla, no way!
Nu är jag arg :mad::mad:

Ska ringa och avanmäla mig imorgon, men kommer åka dit som publik. Såvida man inte får rida barbacka, jag kanske kan fjäska in mig lite.. :angel: Och hitta en transport, det lär ju ta ett tag..

Som det ser ut nu så blir det inget den 27/4 om vi inte mot all förmodan får igång galoppen vill säga. Eftersom han inte blivit travad speciellt länge heller så vet jag inte om han är redo för någon galoppträning.

Däremot lutar det åt 1 Maj i Fristad i stället...där har de WoT klasser.

Som det ser ut nu så blir det inget den 27/4 om vi inte mot all förmodan får igång galoppen vill säga. Eftersom han inte blivit travad speciellt länge heller så vet jag inte om han är redo för någon galoppträning.

Däremot lutar det åt 1 Maj i Fristad i stället...där har de WoT klasser.

Har proppen kommit ut ännu för första maj?
Ska du vara med på träningstävlingen med Rambo?

Nej, ingen propp ännu för 1 maj.
Du menar träningstävlingen den 13? Nej, han är inte färdig vaccinerad till dess men det är han jag kommer ha med den 1 maj.

kudå har du samma plan som jag då, fast jag tar nog ranch trail oxå, bara för att han ska få känna lite påridhuset innan pleasuren...har ju itne varit i något sådant på över 2 år!
men det går nog bra, vi ska ju bara ha kul jag o izze :bump:

ja det är himla tråkigt att det är inte så många w&t klasser nu i vår.

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
955
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: Ketrawzc
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Över 670 hästar gjorde under torsdagen sin första start under årets unghäst-VM i hoppning. I den svenska truppen tog sig två hästar i...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka