Årets första tävling för dig?

lakrits

Trådstartare
Vilken tävling blir årets första för dig din häst?

För mig och min nya pålle blir det en lätt D-tävling den 27/4.

Sv: Årets första tävling för dig?

Om jag och hästpållen känner oss redo, blir det antingen den 19 april eller den 27 april.

Eller den 1 maj.

Äsch, det vet du inte fören du har provat:D
Jag trodde att jag var redo för ridklasser på bökeberg challenge förra året -Men icke! :angel::rofl:

Dessutom kan det behövas lite fler jämnåriga!

Äsch, det vet du inte fören du har provat:D
Jag trodde att jag var redo för ridklasser på bökeberg challenge förra året -Men icke! :angel::rofl:

Dessutom kan det behövas lite fler jämnåriga!

jag vet att hästen kan, rent konditionsmässigt, han springer inte med huvudet i luften osv.
men när jag var med i pleasure så gjorde han byten gång på gång... :crazy: Fast näsa gång jag var med i skritt och trav gick han jättebra ;)
Fast han är ju 6år å måste tävlas på stång, och det är vi inte redo för... fast tänkte vara med i NSBA klasser, Men till Huntern måste jag hitta en sadel...

Nå, då får du ut och träna styrka i galoppen så att han inte byter -På stång:rofl: Så du kan komma ner! Vore ju så kul. Men är det din egna häst eller? Är det inte så får du ju inte tävla amatuer klasserna 5 år framöver. Bara så du har koll på allt!:)

Årets första tävling? Den första överhuvudtaget!!! :rofl: (om man inte räknar 2 st E-tävlingar, då..)

Huuuaaa... SÅÅÅ mååånga anmälda och det är första tävlingen, tänkte ju ut på nått litet till att börja med... Men med massa startande så kanske man försvinner i mängden istället o lite nervös börjar jag bli... :crazy:

29 Mars i AGRIA CUP i Säter.

För mig och min nya pålle blir det en lätt D-tävling den 27/4.

Vilka klasser ska du vara med på? Såg att proppen kommit ut nu. Ska nog dit med Phigalle men det blir nog i showmanship at halter. Känns Rambo redo? Hur är hans galopp?

för mig blir det d-tävling i april... haha förra året stannade hästen 3 meter innan bommen i WR och längre än så kom vi inte!

Hästen stegrade sig flertal gånger och vägrade gå över bommen !!

Nämnde jag att hästen är 10 år och hade varit utlånad till hoppryttare under ett år? :o
Dessutom gått över bommar sen han var 3 år...

jag vet att hästen kan, rent konditionsmässigt, han springer inte med huvudet i luften osv.
men när jag var med i pleasure så gjorde han byten gång på gång... :crazy: Fast näsa gång jag var med i skritt och trav gick han jättebra ;)
Fast han är ju 6år å måste tävlas på stång, och det är vi inte redo för... fast tänkte vara med i NSBA klasser, Men till Huntern måste jag hitta en sadel...

Du vet att du måste ha stång i seniorklassen (pelasure) även om det är nsba va.... Men Huntern är ju vanligt bett!

Har proppen kommit? Det var mer än vad jag visste.
Då ska jag genast springa in på hemsida och kika. Jag får återkomma om vilka klasser det blir om en liten stund.

Ja, han känns redo för en liten tävling. Vi får ta det som träning. Jag vet ju inte om han någonsin varit ute på nåt sånt här innan så det kan ju bli en upplevelse bara det :rofl:.
Det saknas lite kondis fortfarande men det är ju över en månad dit så det ska vi väl ha hunnit få ordning på lite mera tills dess.

Jaha....jag räknade med att de skulle ha nån WoT klass även över 13 år men tji fick jag.

Då får vi se hur det blir. Vi har ju inte kommit till galoppen än.

Nå, då får du ut och träna styrka i galoppen så att han inte byter -På stång:rofl: Så du kan komma ner! Vore ju så kul. Men är det din egna häst eller? Är det inte så får du ju inte tävla amatuer klasserna 5 år framöver. Bara så du har koll på allt!:)

Nu har jag räknat lite på vad allt skulle kosta, hur mkt tid det kommer ta osv osv, har kommit fram till att jag står över denna gång och bara åker ner och kollar :)
Vi har bla kvarka i stallet och vet inte om vi är "släppta", skulle inte kännas så roligt om man lyckas smitta någon :crazy:.

Han bytte inte för att han hade dålig kondis, utan varje gång jag gjorde en förhållning (han trodde att man skulle springa ikapp ;) ) så gjorde han ett byte...

Ägarbiten har jag full koll på :D

Första tävlingen för mig var iof i lördags, en Klubbdressyr, inte nu till helgen men nästa är det Klubbhoppning jag planerat in... sedan är det Träningstävling 29Mars och i slutet av april kommer de "riktiga" tävlingarna igång :bump:

Första tävlingen blir förmodligen i juni i Timrå.
Men får se hur det blir, jag ligger lite lågt med ridningen just nu...

Jaha....jag räknade med att de skulle ha nån WoT klass även över 13 år men tji fick jag.

Då får vi se hur det blir. Vi har ju inte kommit till galoppen än.

Det var precis så jag tänkte med Phigalle...ingen tävling med galopp för oss ännu. Knappt en uppsutten är vi nog redo för men man är ju såå suuugen.

Min första tävling blir i Säter den 29 Mars,ska bli jätte skoj o hoppas på fint väder!!
Dala ligan,vilka klasser ska ni vara med i??

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
955
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: Ketrawzc
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Över 670 hästar gjorde under torsdagen sin första start under årets unghäst-VM i hoppning. I den svenska truppen tog sig två hästar i...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka