Årets första föl 2005

neywaz

Trådstartare
Har antagligen kommit hos mig om ingen var tidigare. :bump: Mitt arabsto födde igår kväll en frisk och välskapt hingstunge, fux med bläs och en vit strumpa, men han blir skimmel! Både mor och son mår bra.

Ni andra som får föl berätta här så vi får veta, är så nyfiken på alla fölungar på väg!

Camilla

Sv: Årets första föl 2005

Grattis, är du säker på att det blir en skimmel? Jag tycker det är svårt att se så tidigt.

Oj! Redan?! GRATTIS!!! :bump:

Skönt att allt gick bra!

Själv får jag vänta tills månadsskiftet mars/april innan årets första föl kommer här. :)

Får vi se bilder på fölisen?! :)

Grattis! Det var tidigt... :-) Själv måste jag vänta ända tills i maj...

Jag väntar på min mini arab (Welsh mountain). Hon var beräknad till den 3 Jan men kniper än, inte nägot juver alls. Hon är skimmel född brun med tre helstrumpor och stor bläs och är dräktig med svart hingst med bläs och strumpor. Jag har beställt ett svart stoföl ;) , Har hitills fått vad jag har önskat på tre fölningar möjliga :D . Mitt hbl sto skall föla i mitten på maj.
Grattis förresten!!

Åh grattis!!!

Gött att allt gått fint

min märr fölar mitten av april å det är ett tag till
men jag har börjat fatta det först nu å jag väntar med spänning.

Grattis Camilla! :banana: Jag får ta mig i kragen och hälsa på någon dag... :angel: Krama om Nasaska (stavade jag rätt? :crazy:) från mig!

mvh Ellinor E. Karlström :bump:

Va kul!Grattis!

Vad är det för härstamning bakom?

Grattis. Lite kallt att födas nu kanske, men hoppas allt går bra med den lille.

TUSEN TACK ALLIHOPA! :bump:

Bilder kommer så snart jag vaknat igen har inte sovit mer än 6 h på 2 dygn zzzzzzzzz är inte så klar i huvudet nu ;)

Inte alls säker på att det blir en skimmel men båda föräldrarna är skimlar så det är rätt troligt. Mamman såg exakt ut som honom när hon föddes - fux m bläs.

pappa heter Notariat (e Garanti-Rusazcie) Mamma är Noora (e Metat u Nasaska)

Hade sån tur med vädret för hos oss är det runt 8 plus, lilla fölis är väl nerbäddad i halmen och sover sött nu! :D

Bilder kommer imorgon ;) :bump:

Camilla

neywaz skrev:
Har antagligen kommit hos mig om ingen var tidigare. :bump: Mitt arabsto födde igår kväll en frisk och välskapt hingstunge, fux med bläs och en vit strumpa, men han blir skimmel! Både mor och son mår bra.

Ni andra som får föl berätta här så vi får veta, är så nyfiken på alla fölungar på väg!

Camilla

Gud vad kul.. :)

Vill också ha föl!! Men jag tror inte riktigt min valack håller med.. :D

Alltid roligt när allt går väl! GRATTIS!!! :) Själv får jag vänta till slutet av maj... men den som väntar på något gott...! :smirk:

Känner igen mig... den natten Troll föddes sov jag inte många timmar, ett par kanske. Låg mest och kollade på övervakningskameran. :D

Grattis!!
Vad härligt med en liten fölis!! Men tidigt!! Tänk om hon hade bestämt sig för att föla för tidigt :D
Vad skönt att allt gick bra.
Säger som de andra, BILDER!! Vill se!!

Belles förra fölis föddes ju fux och förblev fux. Hon och Noora är ju halvsystrar. Fadern var skimmel han med.

Man brukar kunna se runt ögonen om de blir skimmlar eller inte.
En blivande skimmel är svart runt ögonen (alltså i skinnet på ögonlockskanterna) och en som förblir fux är mörkt brunröd (leverfärgad). Det kan vara svårt att se skillnad ibland. Men det stämmer på dem jag har sett iallafall.

Lycka till!!

// Anna

Liknande trådar

M
Avel Hej! Jag står i ett litet dilemma. =) Äger ett jätte trevlig arabsto ( F:1985 E:Rashman (E:Doman) U:Ramona (E:Pargos) (1.50 i manken...
Svar
11
· Visningar
1 434
Senast: Manatee
·
Avel Nu har vi fått årets första föl i stallet där jag står uppstallad. :bump: Fölningen hade gått bra och snabbt och resultatet är en...
Svar
7
· Visningar
980
Senast: Ankan
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 548
Senast: Enya
·
Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 380
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv