Årets analyspriser?

S

Sessiagh

Jag undrar hur mycket har grovfoderanalyserna gått upp i år. Vad har ni betalt för analys med Ca och P hos de olika labben? Har letat genom trådarna utan att hitta. Det har kanske inte kommit upp? Jag skulle vilja veta årets priser på Agrilab, Hjortens lab och Eurofin..nåt (gamla Analycen).
/Sessiagh

Sv: Årets analyspriser?

jag tror att jag betalade ca 600 kr för analys hos eurofin...

oj, vilka bra priser! jag trodde att de kostade tusenlappar, men det kanske var förut. vi tar eget silage och på normalt 15 balar så blir det ju lite mkt pengar. Ska kolla de labben ni skrev, tack så mycket :D:D:D

Förra året betalade jag runt 600 kr på Agrilab. Verkar lite konstigt att de har sänkt priset så mycket. Men de har kanske bara gjort fel på min faktura... :angel:

De har nog inte gjort fel, på hemsidan står det att en analys kostar 250 kr exkl moms, vilket blir runt 300 inkls moms.

/Qbaby

Finns inget som pressar priser så bra som konkurrens. Jag tror också jag betalade runt 600 kr förra året.

Delvis kl

Har analyserat hos Agrilab de senaste åren och priserna har gått upp. Förra året låg det strax över 600 kr. Gissa om jag fick en chock, en glad sådan, när fakturan i år enbart var på 313kr. Exakt samma analys som jag alltid gjort, ts, smrp, mj, Ca, P, Mg. Så brukar man ju få ett par värden till på köpet men det är dessa jag "beställer".

Tack för det tipset, satt precis och skulle skicka iväg två analyser och vips bytte jag adress till mottagaren, inte fel att komma undan med halva priset.

Har själv använt Hjortens de senaste åren då de varit billigare än Analycen men det har bara tagit längre och längre tid innan man fått svaren. Jag kan förstå att det kan ta tid när det är högsäsong och alla skickar på en enda gång men nu sist tog det priset nästan 4 veckor i mars månad (inköpt parti han ju fodra upp stor del innan analys svaret kom) så hade tänkt skicka till Eurofins för att få lite snabbare service denna gång men nu blir det Agrilab istället. Hur snabba brukar de vara med svaren ?

En vecka brukar det ta. Tror jag postade på söndag och hade svar på fredag eller nåt. Skickade in det i slutet av juni, så verkligen högsäsong. Fakturan tog dock ytterligare ett par veckor och 30 dgr betalning på det, så utmärkt service. För två år sen analyserade de tom om kostnadsfritt då jag undrade om värdena verkligen kunde stämma (vilket de dessvärre gjorde). Så bara bra service från Agrilab är min erfarenhet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 165
Senast: Oh_really
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 090
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 438
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30