ardennerhingstar, VAR!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sinner
  • Startdatum Startdatum
Sv: ardennerhingstar, VAR!!

Hej!Kollade efter "din" hingst på "blå basen"(hästregister)och fick iallafall framm ägarens namn och telenr.Han heter Tore Johansson,ingemarsgården 53030 Tun.Telefon 0510-80330.
Du kan ju ringa honom så får du nog dina svar.Hoppas det går bra och att jag fick allt rätt!! Mvh Afro

Det var kanske inte helt lysande att lägga ut namn och telefonnummer här i tråden. PM kanske hade varit bättre.

Men finns det ingen annan sida man kan få bra information medans man väntar på att dom kan få tummen ur......och lägga tillbaka informationen och bilderna?

Det är inte bra för rasen att folk som vill ha information möts av en urusel hemsida med knapphändig information :crazy:

Nej, det gör det inte. Man får maila och maila och maila och be dom skynda på.

oj då,det var inte min mening.är inte så bra på det här med datorer.vet inte ens vad ett pm är.sorry!!!!!!

PM är Privat Meddelande som bara når en användaren (just den som behöver informationen)

oj då,det var inte min mening.Är inte så duktig på det här med datorer.Vet inte ens vad ett pm är.Trodde jag kunde hjälpa till bara .Sorry!!!!!!!

Hjälpte till gjorde du nog men trådar raderas och blir låsta om information som namn och telefonnummer skrivs med.

Jag förstår att du försökte hjälpa och vill inte läxa upp utan bara förklara hur reglerna för Bukefalos fungerar.

:)

*kl*
Mascot 11566

f.91 Br, skj stj, vtvbf.
Mått 161-217-28

Vid avelsvärderingen 1994 fick Mascot 98888=41p
Utmärkt typ, maskulin
Bra framparti
Välbenad från sidan, obetydligt tåtrång vä fram
Taktmässiga rörelser

Jag lägger inte ut namn och telefonnr, om ngn är intresserad ta det via PM.

Jag ser det tvärt om, hingsthållaren får ju här gratis marknadsföring och annonsering med namn och telefonnummer, det är ju ett måste om stona skall hitta sin hingst

*kl*
Mascot 11566

f.91 Br, skj stj, vtvbf.
Mått 161-217-28

Vid avelsvärderingen 1994 fick Mascot 98888=41p
Utmärkt typ, maskulin
Bra framparti
Välbenad från sidan, obetydligt tåtrång vä fram
Taktmässiga rörelser

Jag lägger inte ut namn och telefonnr, om ngn är intresserad ta det via PM.

tack!!!!!
41p...det är ganska bra va?
kan inget om sånt här, men tänkte att man skulle se vilka chanser lillkillen har och han får fortsätta som just "kille" eller om det är lika bra att göra honom till en "det" med en gång...:angel:

tack!!!!!
41p...det är ganska bra va?
kan inget om sånt här, men tänkte att man skulle se vilka chanser lillkillen har och han får fortsätta som just "kille" eller om det är lika bra att göra honom till en "det" med en gång...:angel:

Då det krävs 40 p för godkännande kan 41p ses som "normalt".

Undantag (gdk med mindre än 40 p) har endast gjorts i ett fåtal fall då avelsvärderingsnämnden ansett att hingstens stam är synneligen värdefull, eller en för rasen mkt ovanlig färg.

Om du har funderingar om din hästs eventuella chanser att klara ett gdk bruksprov, är ju helt omöjligt att svara på här, eller ens med hästen framför sig.

Lycka till:)

kubina, vad innerbär såsmåningom?? snackar vi veckor, månader eller år?
det är väl inte jätteakut, men jag skulle verkligen vilja veta mer om lillkillen...

Tyvärr vet inte jag heller vad så småning om är tidsmässigt.
Svaret jag fick av föreningen var att det ska va klart innom kort....
hm.... kan man tolka som man vill.
Tycker du kan ringa föreningen om du vill ha info, eller som någon här redan sagt ring hingstägaren.
Bor du inte allt för långt bort från hingsten tycker jag du kan ta en
tripp & se han live, de är alltid kul.

kl
Till alla som letar härstamning
Blå Basen på www.svehast.se, kan i många fall ge dig svar på frågor om stammen på flera hästraser anslutna till SH. Jag fastnar där i timmar, jättekul.

Till er som söker information om ardennerhästen kan jag varmt rekommendera att gå in på en sida som heter home.swipnet.se/helsingeardenner/index.htm
Här finns det mycket att hämta för dem som vill vete mer!!!!
En God Jul önskas er alla och visa nu upp era vackra hästar under tomtens färd på julafton och till julottan:rofl::love:

nu har jag kollat på blå basen, och jag fattar ingenting..... massa koder och grejjer är det enda jag hittar....

nu har jag kollat på blå basen, och jag fattar ingenting..... massa koder och grejjer är det enda jag hittar....

Vad är det du inte förstår? Förklara, så går det förhoppningsvis att reda ut!

Jag gick precis in och kollade och förutom det irriterande faktum att det väl ofta står "Fel. Ett ospecificerat fel inträffade" så tycker jag att det var hyfsat överskådligt.

Koder ser jag inga? Kan det vara något strul med webläsaren?

hmmm.... ja, jag får då bara fram en massa koder och grejjer.... ser helt skummt ut, så det är nog troligast nåt fel på min dator eller liknande då....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 880
Senast: Lhas
·
Relationer Vet inte om detta är okej, om inte så ber jag om ursäkt. Men känner att jag måste försöka. (Har försökt leta runt här på forumet men...
2
Svar
26
· Visningar
2 998
Senast: Ramona
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 545
Senast: KickiH
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 159
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka