Arbetsrep till repgrimma

T

Tind

Vad använder ni för arbetsrep när ni jobbar era hästar i repgrimma? Vad tycker du om ditt rep?

Jag vill ha ett "stadigare" rep med tyngd i, vill även ha en repända, inga hakar och spännen. Tips?

Sv: Arbetsrep till repgrimma

*putteliputt*

Ingen som jobbar sina hästar i repgrimma?:)

Det var nästan ett sånt, men jag vill ju inte ha med med spänne. Annars så det ju fint ut:)

Men skoj att se vad ni har för rep:)

Hej!
Jag använder ett mellantjockt båtrep som jag har köpt på bauhaus, funkar alla tiders!

Varför vill du inte ha hake? Signalerna blir ju luddigare utan det?

Du kan ju alltid köpa båtrep och välja tyngd och längd själv.

Jag har en vanlig treslagen polyesterlina, 12 mm diameter, 3,7 m lång, inköpt på Bauhaus. Sen splitsade jag en ögla i ena änden och gorde en fallrepsknop i bakänden. Jag fäster den i repgrimman genom att göra en "loop" med öglan.

Liknande trådar

Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 410
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 293
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka