Arbetsrep till repgrimma

T

Tind

Vad använder ni för arbetsrep när ni jobbar era hästar i repgrimma? Vad tycker du om ditt rep?

Jag vill ha ett "stadigare" rep med tyngd i, vill även ha en repända, inga hakar och spännen. Tips?

Sv: Arbetsrep till repgrimma

*putteliputt*

Ingen som jobbar sina hästar i repgrimma?:)

Det var nästan ett sånt, men jag vill ju inte ha med med spänne. Annars så det ju fint ut:)

Men skoj att se vad ni har för rep:)

Hej!
Jag använder ett mellantjockt båtrep som jag har köpt på bauhaus, funkar alla tiders!

Varför vill du inte ha hake? Signalerna blir ju luddigare utan det?

Du kan ju alltid köpa båtrep och välja tyngd och längd själv.

Jag har en vanlig treslagen polyesterlina, 12 mm diameter, 3,7 m lång, inköpt på Bauhaus. Sen splitsade jag en ögla i ena änden och gorde en fallrepsknop i bakänden. Jag fäster den i repgrimman genom att göra en "loop" med öglan.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 728
Senast: Freazer
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 252
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
578
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama