Arabhingsten Bayard

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hasttjanst
  • Startdatum Startdatum
H

hasttjanst

Har en hel del funderingar ang den hingsten.
Finns det någon som kan berätta mer om honom?
Någon som har avkommor efter honom?
Någon som kanske har bilder att lägga in på Bayard & avkommor efter honom?
Hur är avkommorna efter honom m.m.
Med denna tråd vill jag diskutera just Bayard, hans linjer & avkommor.

Sv: Arabhingsten Bayard

Vet du var det finns fler bilder på honom? Tycker han ser ut som ett halvblod på den där bilden :crazy: men den kanske inte gör honom rättvisa.

Han är (var?) inte det mest rastypiska som finns, delvis pga storleken kanske, men en rätt stadig bit med ;) Lever han än förresten?

Han rör(de) sig därmot mumma, ska se om jag ev på gamla datorn har ridbilder kvar på honom. Jag har träffat på honom IRL när Keles mamma var där på betäckning 2003 och det jag såg av honom då så en mycket trevlig hingst temperamentsmässigt. Sett honom tävla lite klubbtävlingar dressyr med tidigare, och som sagt rör(de) sig hemskt trevligt. Dock mer som ett halvblod än en arab rörelsemässigt med.

Jag är hemskt förtjust i honom dock, men så var jag lika förtjust i Red Baron med, så ;)

Ks mamma fick ju ett föl efter honom, men vet tyvärr inte mycket mer om avkomman än att den blev stor och att den gick lite på galoppen som ung. (Inte direkt otippat med storleken då stoet alltid gav stort även med liten hingst, och Bayard själv ju var stor)

Senast ändrad:

Han lever och är pigg och glad fortfarande!

Ser gärna bilder på honom om du har :laugh:

MM, ska försöka orka plocka ihop och starta upp gamla datorn, finns de ligger de där.

Kul att höra att han fortfarande lever! =)

Jag har en avkomma efter Bayard, Roxanne. :) Hon är född 1993 u: Ragazza. Det pratades om storlek ovan, min dam är "bara" 145 cm i manken.
I år blir hon alltså 18 år och är dräktig med sitt andra föl. :love:
<---Det är fö hennes dotter född -09 som är på min avatar. :D

Här är några bilder på henne från i år:
189895_10150122044478786_635768785_6725485_5162127_n.jpg

198799_10150109070863786_635768785_6608743_1351618_n.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 795
Senast: Puffindog
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 087
Senast: TantAgda
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka