Arabhingst

W

Why

Någon som vet en bra sida med arabhingstar. Försöker hitta mitt stos morfar, i och för sig hittade jag honom men där stod endast när han var född och färg. Vore roligt att få läsa lite mer. :bow:

Sv: Arabhingst

En privat hemsida med mycket bra info är Runnbäckens Arabstuteri (Helen Sipinen) http://www.runnbacken.org/ Om du letar under "hingstar" hittar du säkert något om hingsten som är morfar till ditt sto. Annars kan du gå in på SAHFs hemsida http://www.sahf.se/ och därifrån nå ARAB (=Arabhäst Registratur AB) där du kan få uppgifter om alla registrerade araber:
Arabhäst Registratur (ARAB) AB
Box 47
245 21 Staffanstorp
tel.046-255551 fax. 046-250409
e-post: registraturen@arab.se

Lycka till!
/Anne

Hingsten heter Spotlight e: Narav Ibn Aswan

Tack för era svar får fortsätta leta :bow:

Enligt www.arabdatasource.com har han fått dessa avkommor:

Name Foaled Gender Color
DHAHRAN 19 Jun 1990 Stallion Grey
DON QUIJOTE 14 May 1991 Stallion Grey
ASTRACAN 17 Apr 1992 Mare Grey
LA FLEUR 15 Apr 1993 Mare Grey

Carina

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: morgaine
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 482
Senast: ildiko
·
Hemmet Vår lilla stuga har hemsnickrad köksinredning av - mestadels - furu. Köksluckorna är s.k. spegelluckor, där själva spegeln är plywood. I...
Svar
7
· Visningar
325
Senast: Krålus
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb