Arabhingst, Cetat

Liten

Trådstartare
Har sett flera som laggt ut såna här trådar, så det kan väl inte vara förbjudet, eller..? Om det trots allt är det, ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

Nu till saken. Berätta allt ni vet om arabhingsten Cetat, hittar ingenting utom stamtavlan :smirk: ;)

Sv: Arabhingstar

:bow:och gärna de arabhingstar ni har personliga erfarenheter av, också

Sv: Arabhingstar

Nog bättre om du frågar i arabhingst tråden..där finns massor av arabmänniskor som säkert kan hjälpa dig.

Sv: Arabhingst, Cetat

Jag vet en hel del om Cetat.
Har använt honom i min avel.
I mitt stall står ett sto efter honom.

:) om du har tid och lust får du väldigt gärna skicka ett pm ;) :angel: vill veta allt om honom! :D

hej hej ,det är jag som äger cetat nu mera eller sen 7 år tillbaka hehe :) jag har sett att ni undrar väldigt mycket om honom och hans avkommor osv och om bilder finns och så självklart har jag bilder på mitt allt :) men det är bara att fråga det ni vill veta så får ni svar av ngn som borde veta iaf :P
mvh cetat och viktoria

hej hej ,det är jag som äger cetat nu mera eller sen 7 år tillbaka hehe :) jag har sett att ni undrar väldigt mycket om honom och hans avkommor osv och om bilder finns och så självklart har jag bilder på mitt allt :) men det är bara att fråga det ni vill veta så får ni svar av ngn som borde veta iaf :P
mvh cetat och viktoria

Du och Liten borde väl känna varandra eftersom hon har tänkt att köpa Cetat ;) enligt flera tradar!

Visst är det väl Cetat jag träffat i liljansparken?

I så fall måste jag bara säga. Vilken väluppfostrad hingst!:love::love:

(frågade annika en gång, inte så att jag fått värsta planen för att det SKA bli :smirk: och har funderat mycket fram och tillbaka, därav alla trådar - försökt få lite ordning.. tror dock inte att det blir, har problem med att hitta stall just nu..//Louise)

Senast ändrad:

kan man nåla/stänga trådar? vill stänga/ta bort i stort sett alla mina, då de inte längre är aktuella..kommer inte att bli av :crazy: känns onödigt att ha dem kvar då.

okej, synd.. har kvar supergamla trådar, och de om araber är ju helt "ogiltiga" nu eftersom jag inte kommer att köpa nån trots allt :crazy: :(

Jag har ett sto efter honom.
Träffade honom runt -92-92 någon gång.

Jag köpte en hingst e: Cetat, jag tror det var 1996.

Han var ganska ohanterad då, men gisses vilket psyke!
Jag red in honom kort därefter, och hade stoet med på släp
ALDRIG att det var ett enda knyst!
Han kunde titta lite på henne som för att säga "hej, du är söt", men inget mer än så.

Vi var ute i skog och mark och galopperade, hoppade naturhinder, polebending - u name it.
Alla älskade denna lilla häst som tyvärr var för liten.
Han kastrerades och var lekpappa åt fölen innan han såldes till Luleå där han står idag.
Han heter Dekor (Decor).

Världens sötaste häst - hjärta av guld, bra steg, mjuk och fin!
Väääldigt bra inriden måste jag säga *harkel* ;)

Hej jag är ägare till Dali ox, e.Cetat u.Darlina
Han är helbror till Decor, om jag inte misstar mig nu.
Ägt honom i 5 år nu och han har även en avkomma efter sig.
Har som andra här inne med, försökt hitta bilder/information om hans pappa Cetat. Men tyvärr inte lyckats.
Bilder finns att se inne i mitt galleri här på Dali.
Även som hans bror har han ett kanon psyke och ett hjärta utav guld.
stor i sina rörelser och en väldigt mjuk och fin häst.

( Dessvärre finns det inte många bilder här inne, då minnet inte är stort och jag äger en system som i sig tar stora bilder.
För fler bilder se Dalis egna album http://www.pixbox.se/alb806911 )

Senast ändrad:

Titta in på min hemsida så får du se hans halvsyster och vad hon har presterat. Gefion heter hon.

Liknande trådar

Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
905
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 625
Senast: lizzie
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 770
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka