Araben Crusader

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 618
S

__Stilett__

är det några fler som har honom i sin stamtavla?
Vad har ni att berätta om denna arabhingst?

Hej!
Vet bara att han är född 1990 hos Penelope Lewenhaupt.Han är skimmel,har en avkomma som heter Mulsanne södd 97,uppfödare MR and Mrs Segré,UK.
mvh Carina

va komiskt att du skrev just mulsanne!
Mulsanne är mor till mitt sto.
känner du till henne personligen?

Som det står så är Crusader uppfödd av Penny Lewenhaupt på Claestorp Arabstuteri.
Han blev sedermera såld till familjen Maxwell i England och var en av deras stamhingstar där under flera år. Blev bl.a. British National Champion stallion.

Jag TROR att han sedan blev såld til något arabland om jag inte missminner mig helt och totalt. Jag vet i alla fall att Pat och Joanna hade honom till salu, eftersom de skulel dra ner på hästbeståndet. Numera bor de som Du kanske vet i Frankrike.
Jag har en del bilder på honom om Du är intresserad. Maila i så fall på carina@cesamarabians.com

han blev såld till saudiarabien. :-)

*typ det lilla jag vet om honom*

tack, har mailat dig.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 528
Senast: Freazer
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
679
Senast: Freazer
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 420
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 183
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allt om bur till bilen
  • Kattbilder #10
  • Importera från USA