Arabavel och semin ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Team Millstreet
  • Startdatum Startdatum
T

Team Millstreet

Hej.

Jag är lite fundersam på om någon kanske har mer information än vad jag får fram själv.

Har funderat på att betäcka mitt sto, men hittar ingen hingst i sverige som jag verkligen faller för.

Har däremot hittat 2 st hingstar utanför sverige, både "Magnum Psyche" & "Thee Onyx"

Frågan är bara om dom finns på fryst semin, vet någon det? Jag vet iallafall att Thee Onyx finns på kyld semin men har då åxå hört att det antaligen inte går att skicka till sverige innan det hunnit blivit för gammalt.

Har skrivit till båda stuterierna men verkar inte som att mailen vill komma fram.

Så tänkte prova här och se om någon vet hur det är med dom 2 hingstarna och hur det igentligen ligger till med imort på semin. Går det bara med fryst då den finns så pass långt bort?

mvh // Jennifer

Sv: Arabavel och semin ?

Hej.

Jag är lite fundersam på om någon kanske har mer information än vad jag får fram själv.

Har funderat på att betäcka mitt sto, men hittar ingen hingst i sverige som jag verkligen faller för.

Har däremot hittat 2 st hingstar utanför sverige, både "Magnum Psyche" & "Thee Onyx"

Frågan är bara om dom finns på fryst semin, vet någon det? Jag vet iallafall att Thee Onyx finns på kyld semin men har då åxå hört att det antaligen inte går att skicka till sverige innan det hunnit blivit för gammalt.

Har skrivit till båda stuterierna men verkar inte som att mailen vill komma fram.

Så tänkte prova här och se om någon vet hur det är med dom 2 hingstarna och hur det igentligen ligger till med imort på semin. Går det bara med fryst då den finns så pass långt bort?

mvh // Jennifer

Finns en tråd om detta på SAHF's forum www.sahf.se
Läs där och få konstruktiva svar på Dina frågor.
Du måste ha tillstånd från SJV att ta sperma för egen del och Du måste ha betäckningstillstånd.
Mer finns även att läsa på SJV's sida.

Sv: Arabavel och semin ?

magnum psyche vet jag finns på fryst, annars skulle inte min märr finnas! hon är efter magnum psyche!

men bara en sak, han är rätt dyr så du vet... 2004 kostade han 5000 dollar... och det har nog inte blivit billigare... och det är inte ens transporten :eek:

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 741
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 965
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 192
Senast: liiinnea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka