Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Ny hingst på Oppreva 2010:
MPA GIULIANI
e MPA Giovanni
u Rohara Whispers
"British National Junior Champion Stallion"
Bild finns på Opprevas hemmis.
Ser ut att vara en snygg fux som nog kan röra sej ganska bra (travar bortåt på bilden).
Åsikter?
Det var intressant att läsa diskussionen i en av dom trådarna hur det fanns en utbredd uppfattning att polackerna har gått ifrån sin fina tidigare avelstradition och börjat producera hästar som är mera åt "utställningsexemplar"-hållet. Stämmer det tycker ni?
På årets Pride of Poland-auktion såldes endast 6 av 47 hästar till USA...
De som gick högst var:
Pinta (Ekstern - Pilar/Fawor) för 500 000 Euro till England.
Fallada (Monogramm - Fanaberia/Probat) för 465 000 Euro till Belgien.
Preria (Ararat - Pipi/Banat) för 230 000 Euro till England.
Tre fantastiskt vackra och kompletta ston som säkert kommer att ge sina nya ägare många lika vackra avkommor. Att kalla dem för "utställningsexemplar med flashighet o ultratypade huvuden" och att se sig själv som den som bevarar de gamla "goda" generna är en aning självbelåtet, tycker jag.
Carina på Silver Arabians
*KL*
Läste i en fransk arabtidning förra veckan. Det fanns ett reportage från Syrien, där man skrev att det var bra att ännu ett arabland har börjat ta sig an arabavel på allvar "particularly because some Nordic countries are producing a more robust specimen".
Diskutera tack är intresserade av vad ni har att säga om den synpunkten.
Nej, jag fick inga bra bilder på dem, men här är något bättre än så... Här finns alla hästarna som såldes på auktionen med bild, stamtavla, meriter, avkommor, "pedigree research" och video. Klicka bara på namnen.OJ föresten
Vilka summor. Har du bilder på dessa eller vet du var det finns bilder?
Jag menade eg bara att påpeka att pengar styr rätt mkt vad som avlas fram. Då, nu o sen.
EMILIUSZ är död!
Den infon fann jag oxå på Opprevas hemsida.
Tråkig nyhet.
Han blev ju bara 9 år.
Nån här som har avkomma efter honom?
Hur har de blivit?
R.I.P. Emiliusz
Och jag som gillar ultratypade och hoppas på att trenden att behålla
arabtypen inte försvinner i buskarna.