Hejsan!
Tävlingen heter eller kallas för Sportcupen och den brukar vara från fredag - söndag. Fredag och lördag brukar det vara såkallade cuper. Classic cup = dressyr hoppning osv.. och en för oss westernekipage som kallas westerncupen. Du behöver alltså inte tävla dressyr hoppning etc. Utan om du vill vara med i westerncupen på d nivå så skall du anmäla dig till prova på cupen. Det är oxå obligatoriskt att vara med på utställningen om man vill vara med och tävla i någon cup. Sen på söndagen så brukar det vara RM-Riksmästerskap i western och sm i classic grenarna. Riksmästerskapet brukar ligga på a-b nivå beroende på om det kommer någon Utlänsktävlande. och då blir det även ett NM-Nordisktmästerskap. Du behöver inte ha några licenser för att vara med på just denna tävling utan det är ju om du ska vara med på någon wras tävling. Wras har nämligen ingenting med Sportcupen att göra!
Om du ska tävla classic så har jag för mig att du måste ha grönt kort om du ska rida SM klasserna annars behöver du inte det, om jag inte missminner mig! Du behöver inte Kvala in för att vara med på tävlingen utan det är bara fritt fram att anmäla sig. Men om du har en nybörjar häst bör du inte vara med på RM eftersom det är ganska hög klass i dessa klasser, men det känner du bäst själv. Du bör alltså ha tävlat någon b klass iaf.
Om du har några frågor är det bara att fråga på! Jag svarar så gott jag kan.. Kanske blev lite luddigt det jag skrev!! haha..
Det är självklart att Du/NI ska vara med nästa år på denna underbara tävling med våra underbara hästar! Hoppas att jag har varit till någon hjälp
Mvh
Carro