Arab-Paint

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Arapaloosa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 174
A

Arapaloosa

Satt o läste senaste numret av Horse & Rider och där fanns ett antal korsning arab-paint. Helt underbara hästar :love: . Är det någon här som har erfarenheten av dessa två raser korsade?

Jag älskar araber och få dessa underbara hästar med färg o massa. Mums... :angel:

//E

Sv: Arab-Paint

Mina erfarenheter är bara bra, trevliga vackra hästar som förenar arabens ädelhet och grace med paintens psyke, färg och massa. Men det kan ju säkert finnas de ex som förenar de negativa sidorna hos varje ras (hu!). Jag förespråkar oftast renrasig avel men ska man korsa tror jag att detta är en bra kombination, såklart beroende på vad man vill uppnå...
I övrigt är jag också en fan av både araber och paint (o quarter), kan ju va därför jag kan med mixen...

Satt o läste senaste numret av Horse & Rider och där fanns ett antal korsning arab-paint. Helt underbara hästar :love: . Är det någon här som har erfarenheten av dessa två raser korsade?

Jag älskar araber och få dessa underbara hästar med färg o massa. Mums... :angel:

//E
Jag har fött upp några såna korsningar, efter Equinox LB, Sure Black LB, och Vic Tim Rocket. Alla har blivit trevliga westernhästar, en unghingst (e Equinox LB-AmaalyOX) fick betäcka några ston och det blev trevliga lättsålda avkommor, med arabens elegans och paintens trevliga och coola temperament.:banana::banana::banana:

Senast ändrad:

Det finns en egen ras i USA: Pintabians slå på google. Det finns hur många som helst där.

madde++++

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 182
Senast: Ramona
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 151
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 093
Senast: Bee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka