Är vi hästfolk lättlurade?

Mina hästar går i samma hage, delar samma ligghall och dricker ur samma vattentråg så tror inte det skulle spela någon roll ur smittsynpungt om dom delade samma bettvärmare och lika så så delar dom på schabraken, borstar mm.
Tänker framförallt om man har många hästar och även tränar andras. Går de i samma hage är det väl inte riktigt lika viktigt. Men borstar och schabrak är jag noga med att alla har sitt egna :)

Tänker framförallt om man har många hästar och även tränar andras. Går de i samma hage är det väl inte riktigt lika viktigt. Men borstar och schabrak är jag noga med att alla har sitt egna :)
Mina har bara egna täcken, grimma och sadel och resten beror på om hästarna kan dela eller inte beroende på om det går pga storlek. Annars så har jag ingen lust att lägga pengar på att köpa tex en uppsättning haas borstar till varje häst.

Det används för att värma bettet innan ridning.
Den ser ut som en liten väska som man fäster på bettet. I finns värmeslingor som går på uppladdningsbart batteri.

Har aldrig hört talas om?
Sålde min häst 2017, så det kanske kommit efter det?
Men Tack för svaret! :)

* Jenny *

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 172
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka