Är supernöjd idag :)

F

Fellow04

Ville bara berätta att jag och min ponny har börjat träna lite NH. Det var första ggn idag och det gick kanon. Jag testade att slänga rep runt benen (det står om det i en text om 7 Games) och på halsen osv. Absolut inte hårt då utan lätt. Det gick kanon han brydde sig inte. sen så testade jag att flytta baken med blicken och att peka och det funkade efter 2 minuter. Så jag vill bara säga att jag är supernöjd. slutade när det gick bra :)

hur går det för er andra, hur långt har ni kommit i träningen?
 
Sv: Är supernöjd idag :)

Det var ju kul att det går så bra! Jag har ju ingenting jag går efter tränar lite på egen hand tillexempel släpper min häst i ridhuset sen får hon komma fram när jag tilllåter det och så vidare och om man går med henne så följer hon som en hund utan grimskaft eller något och stannar jag så stannar hon för hon går på mina rörelser, och går jag emot henne så flyttar hon i sidled och så, brukar träna henne att stanna kvar, säger jag stanna och sen går så kan hon stå där hur länge som helt och jag kan gå iväg ca 20 meter längre har jag inte provat;) men hon står helt stilla äter inte ens gräs när hon väntar och när jag ropar så kommer hon. så det är jag nöjd med:) jag tränar lite annatkonstigt också så har lärt henne att stegra:) gick på 15 minuter och nu räcker det att jag säger upp så stegrar hon:D
 
Sv: Är supernöjd idag :)

åh vad härligt att det går så bra för er :) en gammal stallkompis till mig hade också lärt sin ponny att stegra. Hur har du lärt din? skulle vara lite kul att kunna göra det med Fellow också!!! jag blir verkligen impad när du och andra kan göra såna saker med era hästar. men det är ju bara träning som gäller för mig så kanske vi också kan sånt tillslut!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 017
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 104
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 886
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 654
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp