Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väl rutet!
Hingstar måste hållas kort annars kan de bli farliga,dock kan du nyansera ditt språkbruk något(puckla på osv...)
/CJ
Använder fel ord..jag blir så extremt trött på honom när han håller på och jag blir så trött på alla som hela tiden ska dalta och säg säg man får inte dra spöt och hästen ska få göra som dem vill.
Puckla på..då menar inte jag att slå dem lr något sånt utan mer en armbåge i bogen och det räcker oftas.
Jag menar inte att jag tycker att det är okej att misshandla sina hästar inte en chans!
Men jag tycker att det är okej att säga åt dem på skapen med en armbåge eller ett spö om inte rösten hjälper!!!
Förstår du då??
Lisa
Sen vet ju du bäst själv hur du vill uppfostra DINA hästar
Snarast påstår jag att jag gullar med alla hästar oavsett vilken sort det råkar vara med dem. Och vet du, alla är lika glada och positiva när man pratar uppmuntrande och positivt med dem. Jag pratar inte om något "nääää mammas bäääbis", sådant är ganska jobbigt att lyssna på, men små glada gullegull som "jaaaa vad du är duktig!" ger en häst som söker beröm och som anstränger sig för att vara till lags.
Men ni som tcyker att det är fel att dra spöt osv, jag förstår inte...tycker ni att det är okej att hästen stegrar sig?
Men hur effektivt är det egentligen att slå honom med spöet, om han nu gör om samma sak igen och igen? Och vad är poängen med att bli arg?
Du får nog inrikta dig på att byta strategi, tycker jag. Och blir han inte bättre, är väl kastrering det som ligger närmast till hands.
Men hur effektivt är det egentligen att slå honom med spöet, om han nu gör om samma sak igen och igen?
Jag drog spöt på honom 1 gång igår och jag kan lova att det inte var hårt och brukar sällan stegra sig utan han har sina fasoner för sig men han har ingen rätt att stegra sig mot mig!
Nej, inte om det fungerar. Men om hästen upprepade gånger gör om samma misstag trots spörapp gör det uppenbarligen ingen nytta. Att den som hanterar hingsten tappar humöret hjälper garanterat inte heller. Då får man nog fundera på alternativa sätt - kanske ledarskapsövningar eller dylikt - eller kastrera. Alla hingstar passar inte att vara hingstar.
Det lät på ditt första inlägg som att hingsten ofta beter sig på det sättet. När min valack reste sig (vilket naturligtvis inte är ok) gav jag honom ett kännbart ryck i munnen. Sedan dess har han aldrig gjort så när jag lett honom.