Är så ledsen o arg. (hunden påhoppad)

A

akktern

Häromdagen så var jag med om en väldigt obehaglig grej, gick tidig morgonpromenad me hunden och han har haft lite problem med hundmöten förut, han är osäker av sig så vi har tränat massor på just det och det har fungerat riktigt bra tills nu. :mad::cry:
jag såg att det kom en kille me hund en liten bit bort, och min hund tittade dit men sen struntade han i det och började nosa på gräset istället, då helt plötsligt vänder killens hund om och drar i full fart mot min, hans hund var OKOPPLAD. den låter riktigt förbannad och försöker bita min som springer undan o inte ens försöker svara upp, ja försöker få bort hunden men inte så lätt, ägaren får tag i den iallafall. vet ej va det var för hund, tigrerad, medelstor me kuperade öron o svans, amstaff liknande faststörre. ung killesom hade den. jag skällde ut honom allt vad ja orkade då, men var ganska chockad också. han kläcker ur sig : "förlåt. han vill inte skada någon han är bara lite dominant" hade lust att strypa killen! :crazy: VARFÖR I HELVETE HAR MAN EN SÅDAN HUND LÖS?! nu har våran träning me hundmöten blivit förstörd :( han har blivit jobbig igen o ja får börja om :cry:

Sv: Är så ledsen o arg. (hunden påhoppad)

Tråkigt o höra men de var i mot för modan dig jag var o hjälpte med hundmöten?

Usch!
Jag förstår dig! Har haft samma problem med min hund... Jobbade med honom i 3 år utan större resultat och testade nära på allt, men sen ändrade jag stil helt till 100% positiv träning och det försvann på några dagar. Hundmöten blev positiva och trevliga igen :)
Sen går min sambo ut med honom en dag och har honom lös i skogen och då kommer en väldig Schäfer ut ur buskagen och slår honom till marken och står över honom. Sambon kastade bort hunden och ägaren försvann utan att fråga hur det gick, hon sprang åt andra hållet... Vilket kan funka ibland men sällan om hunden börjat sin attack dessutom är hunden aggressiv och dom går där det sällan är folk för att slippa problem.
När jag fick höra detta trodde jag att det var kört och att vi var tillbaka på ruta ett. Och dom första dagarna var det så :(, men med rätt träning så går det så ge inte upp :)

Samma sak har hänt mig, 3 ggr.

Första gången blev jag helt chockad plus att jag ramlade själv när den andra hunden flög på min och högg min hund i benet, då tog den andra hundens ägare bort sin hund efter några minuter när han hade hunnit fram. Det var en tax.

Andra gången var det en liten vit hund som rusade fram och skulle hoppa på min, då röt jag åt den så den stannade innan iaf, men ingen ägare syntes till och den följde efter oss och skällde i typ 5 min tills jag kastade en näve grus på den.

Tredje gången var det en svart, nån slags terrier som kom skällandes fram mot oss, ägaren stod typ 50 m bort och ropade på hunden.. den morrade och skällde och visade tändena och när den tänkte närma sig min hund jag fick in en riktig spark på den, då ylade den och stack.

Min hund har gått från att inte bry sig om andra hundar till att nu, när hon ser en liten hund, resa ragg och bli helt spänd. :( Stora hundar går däremot fortfarande bra. :)

Detta har hänt min hund också. Hon gick bra ihop med andra hundar tills den dagen då min kompis hund helt utan anledning bara flög på henne och bet henne trots att hon låg på rygg och visade underlägsenhet. Efter detta gillar hon helt enkelt inte andra hundar, våra egna hundar och hundar hon känner går det utmärkt med. Men nya hundar kan det ta ett tag med, men de brukar gå bra i slutändan.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 273
Senast: Sel
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 288
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 718
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar