Är ni med i en lokalförening?

raggsock

Trådstartare
Ja, är ni med i en förening under SIF och i så fall varför eller varför inte?
Jag har alltid varit med i en lokalförening under de år jag haft islandshäst, 14 år, men nu börjar jag undra varför? Tidningen är absolut en anledning men betala över 500:- för 8 nr :o. Jag avlar inte, tävlar inte, träningar är privata. Föreningarna jag varit med i annordnar nästan inget eller informerar. Varför kan man inte bara prenumerera på tidningen? Jag vet några som hoppat av p g a att man "bara" är hobbyryttare.

Berätta om er inställning, eller något om din förening kanske vore kul att höra om :)

Sv: Är ni med i en lokalförening?

Självklart är jag med i lokalföreningen. Det är ju där det mesta händer, tävlingar, ritter långa som korta, TREC, kurser m.m.
Händer det inget i lokalföreningen så beror det på medlemmarna. Föreningen är inget företag som ska serva massa kunder (medlemmar) utan föreningsarbete grundar sig på ideellt arbete hos medlemmarna. Ju fler medlemmar som är aktiva ju aktivare förening. Så tycker man att det inte händer något i föreningen så får man gå till sig själv och fråga vad jag gör för föreningen? ;)

Rolle
Ófeigur

Jag är också med. Gick med för något år sen när jag började rida islandshäst,
tycker det är kul att läsa tidningen för att få en inblick i isis-världen.
Det är ju dyrt för bara en tidning men tänker att det säkert går till något gott
inom SIF, det är ju dom som ska se till våra hästars bästa här i Sverige.
Man får ju några kronor rabatt på försäkring hos agria också.
Funderade dock på ett tag att skriva medlemskapet på sonen så det blir lite
billigare :o

Självklart är jag med i lokalföreningen. Det är ju där det mesta händer, tävlingar, ritter långa som korta, TREC, kurser m.m.
Händer det inget i lokalföreningen så beror det på medlemmarna. Föreningen är inget företag som ska serva massa kunder (medlemmar) utan föreningsarbete grundar sig på ideellt arbete hos medlemmarna. Ju fler medlemmar som är aktiva ju aktivare förening. Så tycker man att det inte händer något i föreningen så får man gå till sig själv och fråga vad jag gör för föreningen? ;)

Rolle
Ófeigur

;) Jag håller absolut med dig om att medlemmarna gör föreningen. Jag var själv mycket aktiv några år i ena föreningen men inte längre. Kanske är det det som fattas då för att det ska bli kul igen. ;)
Visst kan man ju vara med bara för att stödja de som vill avla och tävla .....

Jag är inte med. Dels är jag hobbyryttare, dels så ställer jag mig mycket frågande inför hur SIF agerar/inte agerar i vissa frågor. Sen har jag ridsällis och träningsmöjligheter där jag står/närheten där andra arragörer ligger bakom så i nuläget ser jag inga skäl att gå med.

Jag är inte med.
Jag köpte min häst i september -11 så jag har aldrig haft någon anledning att vara med. Om vi ska börja tävla sen går jag med, inte annars. Hatar att läsa så det är ju inte värt för tidningens skull heller. :)

Har varit medlem sedan jag var 12 år gammal (dvs i 12 år), men är inte med i år. Nu har jag inga hästar, så jag har ingen egen vinning av att gå med. Tillgång till WorldFengur är en enorm morot inkluderad i medlemsavgiften för min del, så det kan hända att jag går med senare i år bara för den skull. Fast tidningen kan man ju läsa hos vilken vän som helst. :angel:

Jag är självklart med och har varit det sen -91, är medlem i tre lokalklubbar f.n.
Dels för att jag vill ha något att säga till om kring det som händer och bestäms, dels för att jag tycker att föreningen behövs och därför gärna stödjer deras arbete. Det är ju vi medlemmar som är förbundet. Det finns många andra skäl att vara med, föreningen har ju som mål att föra islandshästen framåt och för det krävs det medlemmar som är aktiva och pengar. Sen har vi både avlat och tävlat sen början av nittiotalet, så det har aldrig varit aktuellt att inte vara medlem.

delvis *KL*

Det är snarare så att tävlingar snarare ger mer intäkter än medlemsavgifterna ;) Men man kan hjälpa till som funktionär på tävlingar även om man inte tävlar. Det är kul att träffa andra med samma passion och byta erfarenhet och samtidigt sporras av alla fina equipage på ovalen :D Jag får i alla fal en kick att du jä--r ska jag hem och jobba med hästarna :idea:

Anser också att det är viktigt med ett förbund som värnar om Islandshästen vilket det har gjort i många år. Vi har en helt annan status som islandshästryttare nu och vi är en remissinstans i frågor som gäller hästar och hästsport vilket inte inträffade förr.
Jag visar också att jag ställer upp på det regelverk vi har för att beskydda våra hästar. Så jag betalar gärna för det då jag gärna vill göra rätt för mig och inte åka snålskjuts :cool:
Har också stor glädje av tidningen och WF.

Rolle

Jag är inte medlem, längre.
jag har varit det sporadiskt men jag känner som du: det är en dyr tidnignsprenumeration. (dessutom kostar tidningar 10 kr/styck när året är slut - så det är mycket pengar för "ingenting" man betalar)

en del aktiviteter som lockar annordnas: men kräver en hyffsat flott häst (tävling)-transport och bra dragbil, och mycket tid och pengar.
jag skaffade både bil och släp och var iväg och tränade några gånger men det blev mer stress än glädje och inspiration. Kändes mer som att jag ville åka vid behov till tränare jag själv valt än det som klubben erbjöd....

Sån är jag. :cool:

För mig är det en självklarhet att vara med! Har varit med sedan jag började rida seriöst för fem år sedan (har tidigare ridit en gång i veckan på ridskola med islandshästar). Nu tävlar jag ju också men har bara gjort det de två senaste åren. Skulle såklart vara med annars också eftersom jag vill stödja förbundet! Tidningen och tillgång till WF ser jag bara som två stora plus!

Ang. Inlägget över. Det är mycket som bedöms före aktion på tävling så man kan såklart tävla även om man inte har en flott häst. Sen tycker jag att om man har en häst borde man ha en bra dragbil och en transport, eller iallafall tillgång till det. Man vet aldrig när man kan behöva åka iväg till tex. veterinär med sin häst. Detta är min åsikt, respekterar såklart om någon tycker annorlunda.

Jag är med. Dels för tidningen och tillgången till WF, men även för att kunna ta del av olika evenemang :) Tanken är väl att jag ska prova på någon tävling så småningom, dock inte det närmsta året eftersom hästen just nu är högdräktig. Jag tycker det är värt de 500 kr, men det är klart att det blir mycket om man "bara" vill ha tidningen.

Ja, jag är med. Även fast jag just nu varken tävlar, går kurser eller avlar då min enda häst är två år gammal och går i unghästflock på annan ort (samt lokalklubben jag är medlem i har sitt säte nästan 40 mil bort). Men utöver att jag vill ha tidningen och tillgång till WF så vill jag även hålla mig uppdaterad om vad som händer inom våran ras och framför allt kunna påverka. Jag tycker SIF gör ett bra jobb och även om jag inte gör så mycket praktiskt kan jag i alla fall visa mitt stöd som betalande medlem. Sen har jag ju ett intresse för islandshästen i stort också, inte bara min egen häst som "råkar" vara av en viss ras.

Jag är inte medlem just nu men har betalat och är snart det hoppas jag. Har inte varit medlem på ett tag nu då jag inte har haft ngn häst på ngr år och mina två jag har nu är unghästar. Men nu ska dom igång och det är tänkt att jag ska tävla båda så småningom så nu vill jag verkligen vara medl. Kul med tidning och lite olika evenemang som arrangeras i klubben. Vi har en aktiv klubb som har en hel del att erbjuda.=)

Jag är medlem sedan 20 år. Jag vill delta i föreningens aktiviteter, läsa Islandshästen och använda WF.

Ja, är ni med i en förening under SIF och i så fall varför eller varför inte?
Jag har alltid varit med i en lokalförening under de år jag haft islandshäst, 14 år, men nu börjar jag undra varför? Tidningen är absolut en anledning men betala över 500:- för 8 nr :o. Jag avlar inte, tävlar inte, träningar är privata. Föreningarna jag varit med i annordnar nästan inget eller informerar. Varför kan man inte bara prenumerera på tidningen? Jag vet några som hoppat av p g a att man "bara" är hobbyryttare.

Berätta om er inställning, eller något om din förening kanske vore kul att höra om :)

Jag är inte medlem var det år 2010 då jag tävlade men har lagt 2011 som träningsår. Och nu har det bara inte blivit av att jag har köpt kanske blir det bara ett träningsår detta med och tävling nästa få se hur jag gör.

Jag tycker tidningen är skitdålig:o trunta itidningen och sänka årsavgiften istället och lägg pengarna på sånt istället.

Så kan klubbarna sisimellan ha internet tidningar, vem vill ha en massa tidningar skräpandes hemma när det finns internet??

Och de klubbarna som är suntom mig i min stad är väldigt innåtslutna det är svårt för nya medlemmar att komma in.
Det är mer som om det är ett kompisgäng som startat en "klubb" och så är vänner och vänners vänner medlemmar.

Men har en klubb neråt i landet jag fastnat för som jag kommer bli medlem i för för att få tävla=)

Jag har alla Islandshästen f o m 1993.
+ hundratals andra hästtidningar. :)

Och till vilken nytta läser du dom omoch om och in igen???
De ligger ju förmodligen nerpackade och tar bara plats:p

Nej tacka vetja internet köpa, läsa sen är den borta=)
Samma jag köper inte filmer jag hyr eller betalar och laddar hem=) får man mer plats här hemma till annat än 100 tal filmer=)

Finns det nåt roligare än läsa en gammal Islandstidning från forntiden? :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 940
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 949
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 920
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 282
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka