Sv: Är man mesig om man inte är fysikt hård på hunden?
Ja men för min del är det inte frustrerande att alla inte gillar metoden utan att man hela tiden måste föravara något som man själv och andra provat med gott resultat, och som INTE har påverkat hunden negativt, jag har i alla fall inte skrivit att det är den allsmäktige medtoden och att den funkar för alla för det gör ingen metod.
Om inte resultatet av metoden hade fungerat skulle jag aldrig förespråka den heller.
Men saken är ju den att det finns metoder som absolut fungerar, men huruvida det påverkar hunden i sig negativt spelar en stor roll. Hur påverkar det hunden i sig att alfarullas, vad ger det för signaler, hur uppfattar hunden denna rullning. Jag kan köpa att en alfarullning kan fungerar såtillvida att man får önskat resultat, men det kan man även få med ex el, stackel osv.
Där i ligger skillnaden, så att det är frustrerande för några att andra inte alls gillar metoden har jag lite svårt att förstå. Det är väl inte bara metoden i sig som diskuteras utan hela paket före, under, efter.
Ja men för min del är det inte frustrerande att alla inte gillar metoden utan att man hela tiden måste föravara något som man själv och andra provat med gott resultat, och som INTE har påverkat hunden negativt, jag har i alla fall inte skrivit att det är den allsmäktige medtoden och att den funkar för alla för det gör ingen metod.
Om inte resultatet av metoden hade fungerat skulle jag aldrig förespråka den heller.