Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nåja, stackarn hämtar en gång i veckan men längtar till storstaden (själv tror jag det är en fåfäng längtan vad skulle man göra där liksom )Min mamma är likadan.
Hon har sett till att alltid bo så långt ifrån så det blir krångligt att anlita henne som barnvakt.
Du måste leva ditt liv, men om du vill få gott samvete erbjud henne att flytta med er till den stora gården. Stora gårdar brukar ha ett eller flera små hus på ägorna också. Det kanske finns ett sådant hon kan flytta in i? Eller så får hon bygga ett på er gård.Men mitt samvete påverkas när jag får höra sådana saker som stackars lilla mammi och inte kan du flytta så långt ifrån henne mm. Vad tycker ni?
Då tycker jag dina bröder får börja hjälpa till, det är lite dags nu. Om det behövs så småningom.
Jag flyttade från min mamma i Västerbotten, flyttade till USA, England resp Skåne. Hon var rätt rejält deppad över att ffa inte få träffa sitt barnbarn lika ofta men jag KUNDE ju inte "put my life on hold" för att finnas till hands för henne. Min bror bodde också nästan 2 timmar bort från henne, och en tid fick han köra rätt mycket fram och tillbaka, men det berodde på att mamma var rätt dålig mot slutet och hade ingen hemhjälp. Jag hade, och har (!) dåligt samvete men insåg samtidigt att jag, som sagt, inte kunde ge upp mitt eget liv för att finnas till hands. Det hade varit förfärligt.
Jag säger ofta det till min dotter (och min man!) att blir jag riktigt gammal och gaggig så offra för allt i världen inte era egna liv på att "ta hand" om mig. Jag vill på inga villkor att det ska bli så. Man gör så gott man kan, men ska inte ge upp sig själv.