>När jag var referensstall åt en foderleverantör så ringde vi upp krafft för att få reda på exakt vad som fanns i säckarna. Det får nämligen vara en viss procent restprodukter i...Det gick inte att få svar på det. Krafft tillverkar som jag förstår det sina pellets i samma maskiner som annat foder och detta medför att det blir reseter av annat kvar som blandas med fodret.
Det foder som jag har fodrat med i många år har 0% restprodukter. Inget annat än just den sorten tillverkas i varje maskin (eller hur det nu fungerar) och ALLA råvaror är garanterat svenska och man vet minsta beståndsdel i fodret, allt går att läsa sig till på säcken. Det gör det INTE på Kraffts säckar och när man inte kan få svar när man ringer och frågar så går det bort för mig.
Jag tror att deras foder innehåller mkt mer än det man vill ha, därför blir det också dyrae eftersom man måste ge mer för att få samma resultat. Mitt foder är dyrare per kg men jag behöver inte alls ge lika mycket. Dessutom innehåller det inte några bindemedel eller annat skräp.
Aldrig att jag skulle låta min hästar komma i närheten av Kraffts pellets....