Är Jag Extrem..eller finns det fler som jag?

Sv: Är Jag Extrem..eller finns det fler som jag?

Jag förstår precis hur du menar! Har aldrig haft möjligheten varken ekonomiskt eller tidsmässigt att ha egen häst men pysslar med kompisens hästar samt har haft olika medryttarhästar genom åren.
Man kommer ju automatiskt i ett underläge när det inte är ens egen häst - i stlutändan är det ju ägaren som bestämmer. Längtar till den dagen jag står där som hästägare själv, även om det innebär väldigt mycket mer ansvar och pengar för nu går jag omkring som du med en stor saknad varje hästlös dag.

Hur gick det när du kollade på foderhästen? Var den något av intresse?

Lät inte så extremt det där;). Jag är lika. Har hållit på med hästar sen jag kunde gå och alltid lyckats få in häst i livet även när jag inte haft råd att ha någon egen...hängt på ridskolor etc. Jag är 46 år nu och har inte en tanke på att sluta:o...just ridit in en unghäst född 04, har en på vänt som är född 07. Tänkte dom skulle få följa med mig in i ålderdomen:idea:

Preciiis..samma som jag..jag tänker hålla på med hästar tills kroppen säjjer nej..o ännu ett litet tag efter det:D

*kl*

Jag ska kolla boxplats på Fredag, nu ska pållen bara gå igenom vet, besiktning..sen är han miiiin:bump::bump:

(nästan min iaf)

Ska tillägga att jag har en förebild;). Vet en 101 år gammal kvinna som hade en 33 årig häst och som red i stort sett varje dag tills hon, tyvärr, förolyckades i en ridolycka. Tänk att få vara frisk och kry att hålla på hela livet med häst!!!

Jag ska kolla boxplats på Fredag, nu ska pållen bara gå igenom vet, besiktning..sen är han miiiin:bump::bump:

(nästan min iaf)

Åh, vad härligt!! :bump:
Kan du inte berätta vad det är för häst?!

Var det svårt att hitta foderhäst? Eller fanns det en hel del att välja på?

Håller tummarna för att den gå genom besiktningen!

Hej. vill bara tillägga en sak. Jag var jätte deprimerad innan jag fick häst. Allt var verkligen skit.
Och jag har blivit en så mycket starkare människa sen jag fick honom. Han gör mig så lycklig och glad!
Nu har jag haft lite tuffare stunder med en relation och med familjen. Och jag menar inte att de varit jobbiga stunder utav extremt pressande, sorgliga och hemska stunder.
Men jag har kommit på att såfort allt känns jobbigt, då åker jag till stallet. där blir jag den starka glada människan jag egentligen är. Jag skiner så fort jag är där och får va med min prins.
Han är min medicin.
Speciellt nu efter att jag vart sjuk och haft feber sedan 1 mars och läkarna vet fortfarande inte vad det är efter 5 månader (ska iväg och undersökas nästa vecka) så har han hjälpt mig så mycket. Trots min högafeber på ibland 40 grader har jag stått där, helt överlycklig med min häst och borstat och pysslat då jag ej haft krafter att rida. (vill dock tacka min underbara vän Jennie som vart med och hjälpt till då krafterna ej räckt till).

Och efter att ha läst era texten börjar jag inse att jag kommer aldrig klara mig utan honom!

Han är en korsning mellan tinker/arab..:D
5 år,ca 153 cm, inget utbildad, bara inriden i stort sätt..
världens gosigaste på marken, lugn och mysig!

När man rider skyggar han en del, men snackar man och berömmer så lyssnar han bra och vågar sig förbi äckliga stenar..:p

Han blir en utmaning för mig, eftersom han behöver bygga upp sitt självförtroende och utbildas..Ska bli så skojj!=) Hoppas hoppas nu han går igenom..jag e ju käär;)

Det kryllar inte av foderhästar, men jag har ändå fått några bra svar..fast denna hittade Jordgubben av skåne till mej...tack gumman!:bow:

Fåår väl slänga in en bild på underverket dååå
IMG_22311.jpg

Hej! Jag förstår precis vad du menar!
jag började rida då jag var 7år, gick på naturbruksgymnasium med inriktning på hästhållning och direkt efter det blev jag anställd på ridskola som hästskötare där jag jobbade i 8år. Bytte sen jobb och efter ett år ungefär blev hästabstinenserna så svåra att jag(precis som du sa) började gråta.
Drömde om hästar varje natt(på riktigt),min sambo(som är en underbar man) köpte "Hästar till salu" åt mig och sa
- jag orkar inte se dig så här, hitta en häst som du vill ha till rimligt pris, så tar vi ett banklån och köper den.
Så då hittade jag min "prinsessa" på blocket,provred och blev kär!
Det går inte att leva utan hästar, vi som känner så som du beskriver vi är födda till ett liv i stallet. Lycka till vännen :)

Vad fin han är! Hur går det för er?

Måste bara berätta att jag oxå hittat en pålle nu :bump:, han ska besiktigas på onsdag. Men går han genom den, får jag ändå inte hem honom förrens om 2 månader (eller, det är ju mitt val), utan han ska fortsättas ridas in och utbildas lite först. Men han är helt bedårande :love:!!!

jaa..han är otroligt fin! Han gick igenom!:bump: men han hade vargtänder, så dom vill man ju bli av med, annars fick han fina ord från veterinären:) Fick beröm för sitt lugan psyke oxå, han var cool lugn fast han aldrig varit på kliniken, sötnöten!

Så nu ska jag bara gå igenom alla detaljer med ägarna, sen får vi se när han kommer hem till mej=) jag vet inte riktigt när, för jag känner att jag kanske skulle lägga undan lite till innan, men svååårt och vänta=)

Men duu..berätta nu, vad e det för en du hittat!! Hur gammal, ras osv!! :bump:

Jag förstår dig precis!

Befinner mig i precis samma sits just nu och jag har märkt att ajg blivit så fruktansvärt grinig och otrevlig mot människorna i min närhet på grun utav den här saknaden av att ha hästar i mitt liv. Har just nu min häst ute på foder men kommer att bli tvungen att sälja honom sedan då jag inte har råd att ha någon häst just nu. Jag saknar hästarna så enormt mycket, men tror inte jag kommer vilja bli medryttare sedan ens om chanse ges... jag antar att det lätt blir lite så när man är 'van' vid att ha egen häst...

Jag önskar dig lycka till och hoppas du får in hästarna i ditt liv så snart som möjligt!

jag vet vad du menar..är man van vid att ha häst som sin egen, räcker dte inte med medryttarhäst..jag vill ha dte på heltid oxå..

fasen va trist att du måste sälja din häst:(

Tack så mkt, och jag hoppas detsamma för dig!!

Jag har levt med hästar hela livet och hållit på med dem mer eller mindre dagligen. Jag klarade ca 1 månad utan häst förra sommaren när jag sålde min häst. Sedan trillade jag dit igen och nu har jag mer att göra än någonsin. Jag blir galen om jag inte är ute minst 5 dagar i veckan och gör någonting "hästigt".

Jag tycker inte heller att du är extrem! Jag blir också väldigt nere om jag inte får hålla på med hästar. Att ha egen häst är ju ingen hobby, det är en livsstil! Har man en gång haft hät så tror jag aldrig att man riktigt kommer i från det där :) Lycka till med ditt hästköp till hösten!

jaa..han är otroligt fin! Han gick igenom!:bump: men han hade vargtänder, så dom vill man ju bli av med, annars fick han fina ord från veterinären:) Fick beröm för sitt lugan psyke oxå, han var cool lugn fast han aldrig varit på kliniken, sötnöten!

Så nu ska jag bara gå igenom alla detaljer med ägarna, sen får vi se när han kommer hem till mej=) jag vet inte riktigt när, för jag känner att jag kanske skulle lägga undan lite till innan, men svååårt och vänta=)

Men duu..berätta nu, vad e det för en du hittat!! Hur gammal, ras osv!! :bump:

Nä, det är verkligen svårt att vänta (jag som tänkt vänta iaf 3 månader till). Vad bra att han fick goda ord från veterinären! Och jag hoppas ni kommer fram till något bra, så du kanske samtidigt hinner spara ihop lite och ändå inte sakna ihjäl dig efter pållen!!

Tyvärr kan jag inte vara med på vet.bes så ska ringa vet dagen efter och kolla vad de har att säga om hästen. Så jag hoppas för allt i världen att han går genom bes nu på ons!!!

Det är iaf en 3-åring (jag som skulle ha en välutbildad :crazy:) ca 160, mörkbrun med stjärn. Himla utstrålning. Och så himla snäll!! Bryr sig inte om något. Hunden springer mellan benen och hästen står helt still och och bryr sig inte. När jag var där hade han bara blivit riden ca 5 ggr, och gått på lösdrift hela sitt liv, tills för ca 1-2 månader sen. Och han uppför sig super. Går han genom bes ska han vara kvar hos ägaren i 2 månader för mer utbildning först. Och 2 månader är ju en EVIGHET :eek:;)!!

Bilder:
Hästen Hästen igen

Jag kom ifrån det rätt "bra" under mitt uppehåll, när jag flyttade och pluggade i Kalmar. Hände så mycket annat i mitt liv då och jag hade fastnat lite i utvecklingen. Hade iofs inte haft nån egen häst, men ändå hållt på mycket med dem.

Men sen när jag fick mitt första jobb!!!:eek: På en privat förskola (föräldrakooperativ) mitt en en av de största hästtrakterna i Småland, då tog saknaden fart!!! Alla mammorna hade hästar hemma på gårdarna, det fanns halvblodsavel runt knutarna och alla höll på med hästar på nåt sätt!! Nån mamma var ridskolechef, de som hade 15-timmarsbarn kom alltid och hämtade i ridkläder!! Då tog saknaden fart och jag blev helt besatt av hästar och läste om dem överallt!!!

Redan innan kände jag alltid ett litet hugg inom mig när jag såg nån komma cyklande i ridkläder... Saknad och lite avundsjuka....

Mums, vilken fining!!!!

Vad fiin han är!! Man såg verkligen i ögonen att han verkar vara en trygg och lugn typ!=)

Hoppas nu han går igenom!:bump:

Ja usch. Enda fördelen när jag är hemma (på studieorten) så går jag på gymmet varje dag istället och bli vältränad=)
Här "hemmahemma" kan jag dämpa det värsta suget med andras hästar, men det blir inte så mycket ridning på unghästar tyvärr.
Jag saknar alla planer man kan ha med egen häst!
Däremot saknar jag inte mina ständiga veterinärräkningar.

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 418
Senast: monster1
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: vildeld
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 417
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Hej hej, Jag har alltid hållit på med hästar, varit med i stallet sen jag var 2 år och har haft flera foderhästar innan jag köpte en...
Svar
18
· Visningar
4 249
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I

Hund, Katt, Andra Djur