Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med.Jag tycker mig läsa mellan raderna två alternativa tolkningar.
1) Mannen har inte uppfattat att de hade en lunchdejt och TS anpassade sina planer utifrån denna lunchdejt.
2) Mannen är egocentrisk och bryr sig inte om att TS får vänta.
Jag misstänker alternativ 2 om han dessutom kallar TS kontrollfreak. Hade det varit alternativ 1 hade han väl bara bett om ursäkt och så hade saken varit ur världen?
Tänker det är jättesvårt att skicka sms när man cyklar? Och om man är i en klunga kanske alla inte vill stanna när man skickar?Min sambo är ute och cyklar ibland (klunga) och igår sa han att han skulle vara hemma vid tolv och kvart i två dyker han upp. Är det för mycket begärt att han skickar ett mess och säger att han blir försenad?
Jag vill att han berättar var han åker och när ungefär när han är hemma. Dels för att det kan hända en olycka och dels så att jag kan planera mina egna aktiviteter.
Jag frågade om detta, de stannade tydligen och fikade längre än vanligt plus stannade för någons punktering. Flera lämpliga stopp att höra av sig på, alltså.Tänker det är jättesvårt att skicka sms när man cyklar? Och om man är i en klunga kanske alla inte vill stanna när man skickar?
Ja då hade jag kanske varit lite grätten.Jag frågade om detta, de stannade tydligen och fikade längre än vanligt plus stannade för någons punktering. Flera lämpliga stopp att höra av sig på, alltså.
Vem frågade du?Jag frågade om detta, de stannade tydligen och fikade längre än vanligt plus stannade för någons punktering. Flera lämpliga stopp att höra av sig på, alltså.
Ts i början av trådenVem frågade du?
Aha då förstår jagTs i början av tråden
Ja det är ju ingen big deal att höra av sig. Men jag tänker att det kanske är nått underliggande som hänt innanHar man sagt en tid man tänkt vara hemma tycker jag absolut att man hör av sig om det ändras med ett par timmar! Rent oavsett om man har planer eller ej. (Annars kan man väl bara säga det istället "-Jag ska ut och cykla ett tag nu, har ingen aning om när jag kommer hem" om man känner att det är jobbigt att hålla en tid )
Hade ni dessutom planer så känns det ju väldigt respektlöst!
Precis såhär tänker jag också. Att vara orolig för att något ska hända när partnern cyklar i grupp, och att partnern därför ska höra av sig för att stilla den oron, det är kontroll i mina ögon. Jag har själv dumpat ett antal partners som tyckte att jag skulle höra av mig vid pauser för att tala om exakt när jag skulle komma hem. Nej tack. Jag vill kunna vara i nuet och kunna fokusera på de personer som är runt mig just nu när jag utövar min hobby.Har ni kommit överens om att äta lunch tillsammans och diskuterat en ungefärlig tid, så tillhör det naturligt hyfs att höra av sig om det blir mycket försenat. Det tycker jag inte måste ha med något kontrollbehov att göra.
Däremot så är det här med att höra av sig så fort något blir ändrat något som ganska nyligen blivit möjligt, så jag tänker att det kanske är ett behov man kan fundera kring. Att vilja ha koll på sin partner och oroa sig för hen så fort hen är utom synhåll lite längre än man pratat om riskerar att bli väldigt destruktivt. Innan mobiltelefonernas tid så fick man helt enkelt acceptera informationsunderskottet och det kanske är en ganska sund acceptans istället för oro.
Ja, jag får lite panik över tanken på att nån skulle ha ett behov av att veta var jag är, vad jag gör och när jag tanker komma hem. Jag är liksom vuxen. Ja skit händer, men det kan lika gärna hända nu när jag är singel och inte en djäkel vet vad jag gör eller är om jag inte är på jobbet. Det får man att känna mig som en tonåring som vill drämma igen en dörr och skrika JAG SKA UT när en förälder undrar vad jag ska göra.Precis såhär tänker jag också. Att vara orolig för att något ska hända när partnern cyklar i grupp, och att partnern därför ska höra av sig för att stilla den oron, det är kontroll i mina ögon. Jag har själv dumpat ett antal partners som tyckte att jag skulle höra av mig vid pauser för att tala om exakt när jag skulle komma hem. Nej tack. Jag vill kunna vara i nuet och kunna fokusera på de personer som är runt mig just nu när jag utövar min hobby.
Men att inte dyka upp när någon stått och lagat mat är bara taskigt och respektlöst. Har man sagt att man ska komma så får man göra det. Jag antar alltså att det var avtalat att TS skulle laga mat åt båda och att maten skulle vara klar när partnern kom hem.
Precis såhär tänker jag också. Att vara orolig för att något ska hända när partnern cyklar i grupp, och att partnern därför ska höra av sig för att stilla den oron, det är kontroll i mina ögon. Jag har själv dumpat ett antal partners som tyckte att jag skulle höra av mig vid pauser för att tala om exakt när jag skulle komma hem. Nej tack. Jag vill kunna vara i nuet och kunna fokusera på de personer som är runt mig just nu när jag utövar min hobby.
Men att inte dyka upp när någon stått och lagat mat är bara taskigt och respektlöst. Har man sagt att man ska komma så får man göra det. Jag antar alltså att det var avtalat att TS skulle laga mat åt båda och att maten skulle vara klar när partnern kom hem.
Just risken att bli liggande ensam skadad verkar relativt låg för cyklist som tränar i klunga. Skillnad mot ensam uteritt tycker jag, eller fjällvandring.Men folk dör i cykelolyckor.
Jag vill absolut att min sambo ska bli orolig om jag är på uteritt två timmar längre än planerat. Då VILL jag att det ska börja ringas runt, för jag skulle kunna ligga i något dike.
När jag varit singel hörde jag alltid av mig till en vän eller mina föräldrar före en ridtur/cykeltur/vandring om att nu börjar jag och jag planerar att vara tillbaks cirka då.
Även när jag och sambon är ute tillsammans och vandrar, så skriver jag till pappa när jag börjar.
Det handlar inte om kontroll, det handlar om omsorg och säkerhet.