Är Jag Ensam Eller ?!

H

HetGet

Hej Jag Har En Chinese Crested Dog Powder Puff som heter Ozzy och är min älskade för evigt.. Han fyllde ett den 6 oktober..
Men finns det ingen mäniska som har en sådan hund ?! snälla svara Jag vill inte vara ensam på denna tråden ;) Hehe Men det går bra om du svarar om du har en hairless också :D Lägg Gärna In Bilder På Dom !! :D:D:D :love: Då blir jag Glad !!

Sv: Är Jag Ensam Eller ?!

Så Roligt Att Äntligen Någon Svarade :) Fast Jag Verkar Vara den Enda som har en powder Puff men dom är i samma släkt i alla fall :) Kan ni ente lägga in bilder :)

Javet inte hur man gör om jag ska vara ärlig :)

Här är lite bilder på gry...

Bild032.jpg

Bild006.jpg

Bild007.jpg

O här är grys mamma, hon är ju en puff....

grysmamma.jpg

har 4 st "nakna" o 2 puffar...... :love: säger bara.. hur har man klarat sig utan dessa hundar innan?????:bump:

den absolut snyggaste puffen jag någon sin sett!! jag som inte gillar puffar - men denna skulle jag kunna tänka mig å ha, eller rättare sagt vilja ha!!! :love:
hur ser han ut exteriört?? är han ställd?? ser inte ut att vara så jättegammal på kortet, ½år - 1år?

Tack För Alla Fina bilder ni har lagt in på era hundar :love: Jag som älskar denna ras !! Hehe Lägg gärna in fler !

:)

den absolut snyggaste puffen jag någon sin sett!! jag som inte gillar puffar - men denna skulle jag kunna tänka mig å ha, eller rättare sagt vilja ha!!! :love:
hur ser han ut exteriört?? är han ställd?? ser inte ut att vara så jättegammal på kortet, ½år - 1år?

Jag får väl tacka å min kompis vägnar ;)
Jo, han var väl 6 månader på kortet ganska precis,
exteriört ser han bra ut, utställd ett par gånger med
mer eller mindre bra kritik - det han har fått minus på
har varit pälskvalitén då den inte riktigt har varken längden
eller tjockleken tyvärr :(
Just nu är han smal som en sytråd (hanhundar :angel: )
så min kompis klippte ner honom eftersom hon inte ville
ställa en "sytrådshund" + att han var i värsta pälstrassel
åldern för några månader sedan. Men till sommaren ska
han ställas igen, på försök, och går det inte bra så ska
han nog kastreras och "bara" bli sällskapshund...

*kl*
hur mkt kostar en sån hund ? var hittar man seriösa uppfödare ? skulle hjärna villja ha en.

*kl*
hur mkt kostar en sån hund ? var hittar man seriösa uppfödare ? skulle hjärna villja ha en.

priset beror helt på uppfödaren.
om du vill ha en riktigt seriös uppfödare så tar dom ca 10 000 - 12 000 för hanarna, kanske lite mer för tikarna. detta gäller nakna. för puffarna brukar priset vara lite lägre.
men sen kan du ju hitta nån som avlat hemma och raggat - som säljer för 8 000 - naken hane.

det finns många seriösa uppfödare - PMa mig vart du bor så kan jag rekommendera nån du kan tala med som kan hänvisa dig vidare..

oki. de är inte aktuelt med hund på iaf 3-4 år änn. tack iaf.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 831
Senast: lilstar
·
L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 509
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar