är jag dum nu??

ZanMiguel

Trådstartare
jag ska tävla i helgen...
och jag var fånig och anmälde mid till LD och L:C...
vanliga fall L:C och L:B
MEN innan vi tog vinter vilan så gick vi om kull...
Sedan dess har jag inte hoppat nåting...
Är det dumt mot mej och hästen eller spelar det ingen större roll??
Och så är det första tävlingen
Och så är den inom hus och då blir hon en snigel...

Sv: är jag dum nu??

Ni kanske borde prova att hoppa något i alla fall så att ni ser att ni inte tappat självförtroendet?

Jag tycker nog att ni borde hoppa i alla fall en gång innan ni ger er ut på tävling efter vinteruppehållet. Det är småklasser, men som sagt, ni ska nog kolla upp så att ni inte tappat självförtoendet efter omkullridningen. Du kanske inte har tappat ditt självförtroende, men risken finns ju att hästen gjort det.

Vart ska du och hoppa? Någonstans man känner till? :)

det är väl bra att du tar lite lägre. då kan ju både du och hästen jobba upp självförtroendet igen.

hoppas det går bra:banana:

Ska du tävla i Sala?
Jag tycker du gör rät som hoppar de klasserna om du (hästen) känner sej osäker...
Lycka till:)

Tycker du borde träna nån gång innan du ger dig ut o tävlar igen om hästen har vilat helt från hoppningen.

hoppa något språng hemma, men annars tycker jag att det var bra att anmäla sig till lite lägre klasser så ni får upp erat/ditt självförtroende.

Stressa inte fram bara, låt det ta den tid det tar och hoppa på den höjd som du/ni känner er säkra på nu :)

Jag tycker inte alls att du är löjlig utan att du handlade smart och medvetet. Årets första tävling är alltid lite speciell och eftersom eran historik inte ser så bra ut så tycker jat att du gjorde alldeles rätt.

Bättre att känna sej bevkäm med tävlingen än att känna sej pressad och bervös. Om det känns löjligt enkelt kan ni ju tävla högre nästa gång.

Liknande trådar

L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
3 048
Senast: WildWilma
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 591
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 213
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar