Är jag dum i huvudet?;)

Poni_Tail

Trådstartare
Jag har en frieser/ardenner korsning på 10år. Han är ca 162cm i mankhöjd och väger ca 800kg. Jag har ridit honom i snart 3år och det börjar gå framåt. Han är långt ifrån välutbildad och inte jag heller.. :D Men jag har en liten barnslig dröm... Att få pröva på en lättare klubbdressyr.

Jag har inga tävlingsnerver, han är helt "fel" inom dressyren och vi är inte så jätteduktiga. Skulle ni gjort det? Är det korkat att utsätta sig för detta?:confused::crazy:

ps. Jag älskar min häst över allt annat men jag är också väldigt medveten om att inte alla ser den häst jag ser. Mitt val av häst ifrågasätts ofta. Men jag älskar honom och han är inte utbytbar. Han är min bästa vän och passar mig perfekt. Vi rider ut barbacka men grimma och tyglar, vi tränar dressyr, vi galoppar över fälten och hoppar små hinder. Han är med på allt.

Senast ändrad:
Sv: Är jag dum i huvudet?;)

Nej jag hade enkelt gjort det! :D Om jag hade mod så. Det blir ju bara en rolig upplevelse för både dig och hästen tror jag!

varför inte :laugh:

Jag ser en jätte vakcer häst...
Och så länge ni gör saker i er egen takt, och du inte utsätter honom för något som skadar/bryter ned honom så är det nog inga problem :)

Och jag menar en låg klubb-dressyr är ju ingenting! :) Det är ju bara en kul grej, och då du verkar ha en positiv häst så kör på!

Förstår inte vart problemet ligger riktigt..:crazy:

tillagt: Den är verkligen underbart vacker :love:

Jag tycker han är jättefin!!!

Det är klart att du/ni ska prova!!! :D

tkr jag du ska göra :) som jag srivit i en annan tråd tkr din häst är skit fin :D

Din häst är otroligt vacker och de är klart att ni ska starta! men ett tips är att börja på programridningar först! :grin::D

knapp lån

men du, nu får du ju tänka varför vill du tävla???
jo för att du vill det, vad spelar det för roll vad de på läktaren har för åsikter om din häst. tom eliten blir ju bedömda negativt ( bara läs på buke) så den som vill hitta fel på ekipage gör det oavsett vad man sitter på eller vem man är.

jag har tävlat höga klasser dressyr men den pamigaste piaffen såg jag en frans arbetshäst utföra, tror rasen heter perecon eller så. bakbenen var över skenan i piaffen och det var mäktigt. passagen var som luftig äggvita, den hade bättre gångarter än många av våra toppstammade dressyrhästar.

få gånger har jag blivit så imponerad som då, och innan var jag omogen nog att rynka på näsan åt kallblodiga hästar , numera blir jag imponerad!

a det lilla man ser av bilden kommer ni gott kunna hävda er i konkuransen!

och du det är bara en tävling mot sig själv! var någon annan placerar sig är helt egalt.

jag hejjar på er!

Väldigt vackert huvud:bow:

Varför skulle du inte kunna tävla?

Jag skulle inte valt en så grov/tung ras själv, men det spelar ju ingen roll alls vad för ras det är på klubbdressyr:idea: Det är hur du rider programmet som bedöms:D

jag skriver under oxo!

Finns inget ballare än en kallblod. :bow: Sen om inte resultaten alltid blir bland de bästa så spela roll..du åker ju för att ha kul och en snygg häst är en snygg häst oavsett ras :love:

ja det är så pampigt att se kallblod gå dressyr, kr det är jätte fina, Vill säjv ha ett kallbod att rida dressyr på någon gång i framtiden :D

Ja varför inte.. Problemet ligger inte i hästen utan i mig. Jag har aldrig varit så stark när det kommer till att tävla. I dressyr kan man inte spänna sig och bli apnervös. :grin: Skulle aldrig kräva mer av honom än vad han håller för. Han har en skalle av stål och en intrigitet som jag älskar!

Maira, Tuvisen, Jessie, Tinkertant. Tack för era fina ord. Visst e det så att det är jag som ska bli bedömd men det är inte alltid så. Har man en häst av en annan ras, med ett annat rörelsemönster så anses det inte lika mycket värt.. Hur korkat det än kan verka!:mad: Vi ska träna lite till och sen får vi se om jag vågar:laugh:

ok, försyår :)

Av det du skriver och från era bilder tycker jag ni verkar vara ett mysigt ekipage... fortsätt ni som ni gör.. alltid kul att ha ett mål man jobbar mot :laugh:

knapp lån

men du, nu får du ju tänka varför vill du tävla???
jo för att du vill det, vad spelar det för roll vad de på läktaren har för åsikter om din häst. tom eliten blir ju bedömda negativt ( bara läs på buke) så den som vill hitta fel på ekipage gör det oavsett vad man sitter på eller vem man är.

jag har tävlat höga klasser dressyr men den pamigaste piaffen såg jag en frans arbetshäst utföra, tror rasen heter perecon eller så. bakbenen var över skenan i piaffen och det var mäktigt. passagen var som luftig äggvita, den hade bättre gångarter än många av våra toppstammade dressyrhästar.

få gånger har jag blivit så imponerad som då, och innan var jag omogen nog att rynka på näsan åt kallblodiga hästar , numera blir jag imponerad!

a det lilla man ser av bilden kommer ni gott kunna hävda er i konkuransen!

och du det är bara en tävling mot sig själv! var någon annan placerar sig är helt egalt.

jag hejjar på er!

Tack! Visst är det så att ett välutbildat kallblod är så häftigt att se! Men vad tycker folk då om man inte har en häst som är så utbildad? Blir det inte bara halvkass då i deras ögon. Det är klart att ett kallblod som har så sensationella rörelser imponerar men jag och Walle då.. Det e inte riktigt samma sak:) Om du förstår hur jag menar?:cry:

jo det k'änner mna igen, har ett varmblod och brukar ju få höra så "snälla" saker om dem här på buke och annars oxå :grin:

ok, försyår :)

Av det du skriver och från era bilder tycker jag ni verkar vara ett mysigt ekipage... fortsätt ni som ni gör.. alltid kul att ha ett mål man jobbar mot :laugh:

Tack! Mål är alltid bra, om vi inte kommer dit i år så kanske nästa:D

började med hästar vid 52 år kör o rider på kurser o tävlingar :)
kommer lite här o där i placeringar . vinner alltid över mig själv och tycker att det är skoj .:banana:friskt vågat hälften vunnit

Liknande trådar

Utrustning Vet inte riktigt hur jag ska förklara med gör ett försök. :) Drar lite historik om hästen först. Han har en super svängd rygg och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 452
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar