Är Jag Blind ?!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare UnderOath
  • Startdatum Startdatum
U

UnderOath

Eller finns det helt enkelt inte ett enda lopp för gröna russ i mellansverige ? :mad:

Sv: Är Jag Blind ?!

Örebro har ju den 9 juli
Prop. 8.
Kategori B.
1640 m. Tillägg rekordhandicap grundtid 2.40,0.
Pris: 600-300-200-150-125-(100) kr.

eller

Prop. 9.
Kategori B högst 2.000 kr.
1640 m. Autostart.

giffan skrev:
Örebro har ju den 9 juli
Prop. 8.
Kategori B.
1640 m. Tillägg rekordhandicap grundtid 2.40,0.

eller

Prop. 9.
Kategori B högst 2.000 kr.
1640 m. Autostart.

Eskilstuna 13 Agusti , grundlag 2.35

Ha ha, gröna! Det tog en stund innan jag fattade! Lite för sent för mig tror jag...:rofl:

Ja, det loppet skulle ha varit prima . Bara det att jag är utomlands då :crazy:

Och efter det finns det bara som sagt i augusti .

Fnobby skrev:
Ha ha, gröna! Det tog en stund innan jag fattade! Lite för sent för mig tror jag...:rofl:

Haha :rofl:

Varför är inte hästar gröna igentligen ? Skulle vara skitsvårt för rovdjuren att se dom för gräset då ju xD

Nu har ju jag grönt som färg på i princip allt... (har inte köpt grön sele än men överväger det!) Jag hade en gulbrun ponny jag körde för några år sedan. skulle svampa henne en tävlingsdag efter värmning, men hade ingen svamp så tog en handuk jag hade med mig, självklart grön, med ponnyns initialer ditsydda...gjort på slöjden. Bara det att handduken var väl aldrig tvättad, färgade av sig extremt-och därmed hade jag en ponny som skimrade i grönt i en vecka efteråt! Såg kanske mest ut som e n spyfluga då..:angel:

UnderOath skrev:
Ja, det loppet skulle ha varit prima . Bara det att jag är utomlands då :crazy:

Och efter det finns det bara som sagt i augusti .

Jo, men du frågade om lopp i mellansverige, när du har semester kan ju inte vi veta ju..:smirk:

Det är lite dåligt med lopp till mina oxå, blir bara två starter nästa månad och aug propparna kan jag av någon anledning inte öppna :devil:

Någon som vill kopiera och skicka??:bow:

Det finns 2.35 lopp på Åmål den 8juli, och så hmmm, vet jag inte mera, min lillebror har koll på det ;) Vem är det?? Vad har ni för pållar då?? Själv är jag Ruth Andersson, har 5-åringen Säby´s Allan Cross, Alban, Kålmans Polartösen (hade Rocky o Oval men bägge är sålda till Norge). Är det nån som vet vem jag är??

Haha nej jag vet men jag blir bara så frustrerad när man inte hittar lopp :D

Jag kunde öppna propparna till augusti igår, men inte idag . skumt .

Hejhej Linda Eriksson heter jag :)

nej ja känner tyvärr inte igen dej .:crazy:

Jag har ett fyraårigt russ sto, Katrinebergs Jozze heter hon . Har inte gått så mycket än, körde in henne förra sommaren sen har vi tränat under vintern och haft lite otur med diverse. Startade första på mantorp, blev 3:a på 2.34 så de va helt ok . :D

Hur fort har dina gått ?

Nu kunde jag öppna aug propparna...
Visst är det trist när man inte hittar passande lopp...

UnderOath: Nej, det var inte alls dåligt. Den bästa vi har nu är "Crossen", han var med på listan som bästa treåring och fyraåring (tyvärr kom han i en SUPERBRA kull, så han hade varit mycket högre på sina tider andra år, fattar du???????) Han har i alla fall gått 2.14, i år har han vunnit ett lopp på 2.15.7 på Axevalla. Han var med i lilla Sprintermästaren förra året också.

Alban var tvåa i lilla elitloppet i år på 2.35 med Oskar J Andersson i sulkyn, men nu är han inte hemma för tillfället, han är på bete och tränas av ägaren.

"Tösen" är ostartad men går på träning 2.25 (snabbare korta bitar) och är tre år i år, en SUPER fin ponny!!!

Och så har vi en åring med samma mamma som till Crossen och så Fax som pappa, han är en jätte snygging som vi precis har satt i vagn.

Vad har din för stam??

nej det var ju inte alls långsamt det för att vara så ung! Tråkigt när dom hamnar i superkullar, vissa år tycker man inte unhästarna går någonting och vissa går dom som raketer !:eek:

Grattis till andra platsen i elitloppet ! Inte illa :D :banana:

det låter kanon med tösen! Hoppas hon går lika bra på banorna sen, då kommer ni vinna än hel del :D

Hon är efter Ruffsen och mamma är Doni ess . Men jag har henne bara på foder, kontraktet går ut i oktober och sen får jag se. Kanske tar jag hem något nytt eller kämpar på !

Senast ändrad av en moderator:

Haha, jo vi har varit mycket nöjda med henne (hon har gått tiderna på banan och i prov lopp, så vi viet att hon kan i sällskap också!!) och hoppas på mycket bra...

Okej, men kör du honom/henne själv då??

Jo, såklart jag gör!!! Inte shettisen då, jag är för gammal (det är min lillebror som gör) och även Tösen kör han, jag är mer inne på ridning så jag har bara Crossen...

vad gillar du bäst rida eller köra?

Hehe nja, jag rider inte så mycket . Jag är lite för stor för mitt russ så det blir mest bus barbacka när jag inte orkar sela :D

Haha, jo... hur gammal är du då??

Jag rider, fast inte så mycket på mitt russ (red på ett som var lite större och grövre men denna är så "klen") Jag rider på ett arabiskt fullblod och ett engelskt fullblod (bägge är mina). Den ena har jag utbildat från inget till att tävla LB i morgon (han är 7 år och arab:) ) och den andra har jag precis fått, jag ska utbilda henne också till hopphäst (fullblodet, hon är väldigt modig så jag tror det kommer att bli jättebra!!)

Jag måste bara få skryta lite om pållarna;) :
Araben har jag fått massa "utlåtanden" om (av tränare, i dressyrprotokoll o.dyl.) att han är en Superfin ponny (han va INTE det förut) och den andra säger flera presoner att det är den snyggaste hästen dom har sett!! Är SÅÅÅÅ stolt över pållarna!! Även russet är otroligt fint och travar som en gud!!! Han är bara lite sent utvecklad, men jag tror han kommer snart!!!

Nu är det din tur!! Skryt om din pålle!!!!

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: Unafraid
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 050
Senast: mamman
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
447
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen