Är hon skendräktig???

pippilotta

Trådstartare
Tilda började sitt 2: a löp den 1 juli och efter höglöpet så har hon inte varit sig lik:(.

Hon äter och dricker som hon skall , men det finns ingen go´i henne längre , helst vill hon bara sova!

Hon "bäddar" inte , hon har ingen mjölk i juvren och hon är inte svullen heller.

Kan hon vara skendräktig eller behöver jag vara orolig och kontakta veterinär (kommer jag nog att göra ändå)

Hon som förut blev överlycklig när "vissa" personer kom och hälsade på går nu bara fram och nosar och går och lägger sig igen.

Snälla Bukefolk....hjälp mig!!!

Sv: Är hon skendräktig???

nu har jag tyvärr ingen erfarenhet av sådant beteende :confused:
men när vår tik är skendräktig så märks det minnsann, mjölken sprutar,o hon bäddar o har sej..
hoppas hon blir sej själv fort!!

nu har jag tyvärr ingen erfarenhet av sådant beteende :confused:
men när vår tik är skendräktig så märks det minnsann, mjölken sprutar,o hon bäddar o har sej..
hoppas hon blir sej själv fort!!

Japp, det hoppas jag också, för det här är verkligen inte likt henne :cry:

Det kan röra sig om skendräktighet, men symptomen är inte typiska. Jag tycker att du ska låta en veterinär kolla upp tiken så att ni inte missar något allvarligare. Har hon feber?

Det kan röra sig om skendräktighet, men symptomen är inte typiska. Jag tycker att du ska låta en veterinär kolla upp tiken så att ni inte missar något allvarligare. Har hon feber?

Nej , det har hon inte...kollade förut och den låg på 38 , men jag ska ringa blå stjärnan i morgon och höra vad dom säger.................

Ingen feber och normal aptit/törst gör ju att det inte låter så allvarligt. Inga kräkningar? Säker på att hon inte dricker mer än normalt? Andfådd eller bara ointresserad?

Tilda blev inlagd på Blå Stjärnan i går , det visade sig att hon har en PYO :crazy:

Blir antagligen att livmodern opereras bort på henne.

Tilda blev inlagd på Blå Stjärnan i går , det visade sig att hon har en PYO :crazy:

Blir antagligen att livmodern opereras bort på henne.

Usch,hoppas det går bra med henne och lycka till. jag var också orolig för något sådant nu för bara en vecka sedan, och startade precis en tråd "tappar pälsen fläckvis",som en fortsättning på vad jag trodde var skendräktighet.

Usch,hoppas det går bra med henne och lycka till. jag var också orolig för något sådant nu för bara en vecka sedan, och startade precis en tråd "tappar pälsen fläckvis",som en fortsättning på vad jag trodde var skendräktighet.

Allt har gått bra , blev en livmodersborttagning på henne :crazy: , men hon får antagligen komma hem i morgon :bump::bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 545
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 678
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 024
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 967
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka