Är han dålig (marsvin)

A

aurora

Märkte nu när jag hade ute marsvinen och skulle klippa klorna på den ena att hans pung var mycket större än vanligt, den såg inte ut som den andras alls.

Vad kan det bero på? Han verkar pigg och kry som vanligt, och äter som han brukar. Dock såg jag också när jag rengjorde buren att skiten såg olika ut, den ena var som vanlig men den andra var ljusare, lite åt orangehållet.

Tumör?
Njursten?

Någon som har någon aning om vad det kan vara?
Nå, jag ska kontakta veterinären och höra vad de tror.

Sv: Är han dålig (marsvin)

Min marsvinshane fick en förstorad pungkula. Vet trodde det var en tumör av något slag, men det skulle kosta rätt mycket att ta reda på vad det var och marsvinet var så gammalt iaf. Han fick flumma runt hemma så länge han mådde bra och sedan somna in.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 316
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 563
Senast: skuggi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 197
Senast: Lisa2014
·
Däggdjur Jag är lite smått sugen på att skaffa marsvin, men jag vet nästan ingenting om dem :o Så skulle någon ha lust att ge mig lite svar på...
Svar
18
· Visningar
3 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka