Är hackamore ett bra val??

Sv: Är hackamore ett bra val??

Då kan man rida bettlöst om hästen har problem med munnen.
Det finns alltid alternativ.

Sv: Är hackamore ett bra val??

Hackamore ger ju också hävstångseffekten, de är ju just därför det funkar så bra att rida på fast man inte har något i munnen. Varför ett hackamore med långa skänklar inte är godkänt på ponnytävlingar är för att hävstångseffekten blir för skarp.
Ett hackamore får aldrig sitta för löst, så man inte får nån hävstångseffekt, och det kan gärna sitta lite längre ner på en häst som är stark. Dock aldrig för långt ner såklart.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 731
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 337
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar