Är en utställning möjlig för oss?

Sv: Är en utställning möjlig för oss?

Som jag har fattat det behöver du inte vara medlem i SKK för att få ställa ut på inofficiella men om du behöver vara medlem i klubben som ordnar det vet jag inte. Fråga i utställningstråden, där finns experterna :D

Jag kommer till Svenstavik med min eurasier! jag har ingen jättevana men har hunnit vara på en hel del inoffar och nu förra helgen på vår första officiella. Du får gärna leta reda på mig så kan vi hjälpas åt, är det något jag kan hjälpa till med så gör jag det gärna :)

Jag har inte varit medlem i någon av de klubbar jag ställt på när det gällt inoff! Jag skulle tro att det kommer stå i inbjudan till inoffen om just den klubben vill det.
Däremot på officiella måste du ju vara medlem i skk om de är en skk klubb som anordnar, eller i specialklubben som anordnar!

Haha ;-) jag tycker att de skrivit det där så osäkert, jag trodde ex. att man var tvungen att vara medlem i varje klubb man ställde ut hos, på officiella utställningar! Jag tänkte att det blir ju hemskt dyrt...blev lite glad när jag fattade att det var SKK jag skulle vara medlem i :D

Jag skulle tipsa om att börja på inofficiella utställningar tills ni har koll på hur det går till och hur du ska visa hunden på bästa sätt.
Officiella utställningar är dyra och det är ju tråkigt att lägga så mycket pengar om ni sen får en sämre bedömning för att ni är orutinerade och inte har koll på hur det går till eller hur hunden ska ställas :)

Sen behöver man absolut inte vara proffs men som sagt, känn lite på det först innan ni ger er ut på riktigt så kan ni lära er i lugn och ro :)

Det är nog ett gott råd... som jag ska följa delvis i alla fall. :)
Jag bor ju som inte så nära flertalet utställningsorter, men nu har jag hittat en inofficiell i Sollefteå, som vi ska värma upp med. Dit har jag ju bara 27 mil.

Sen får det bära eller brista med Svenstavik. Den i Sollefteå är ju bara strax innan.

Tack! Det är i Svenstavik du har gångavstånd förstår jag?
Och GRATTIS på födelsedagen! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 557
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka