bitta
Trådstartare
Jag har en eurasierhanne som är året nu i dagarna. Har sett att det är en utställning i Svenstavik första helgen i augusti och är lite sugen.
Men...
Jag har aldrig varit, ens som åskådare, på en utställning.
Bor väldigt mycket glesbygd.
Känns inte ha möjlighet att fara, bara för att kolla, på någon utställning innan.
Finns ingen som jag vet som brukar vara på utställningar här.
Ingen möjlighet till ringträning (heter det vad?) med de som kan.
Kan vi träna själva och i så fall hur? Eller gör vi bara bort oss så jag bör slå bort tanken på en gång.
Det känns bara lite frestande att få en bedömning. Men om det hänger väldigt mycket på att jag ska visa honom rätt,för att han ska kunna få en rättvis sådan, kanske det bara blir helt fel.
Det enda vi har övat som jag vet att de ska kunna är att visa bettet och att bli mätt på höjden.
Men...
Jag har aldrig varit, ens som åskådare, på en utställning.
Bor väldigt mycket glesbygd.
Känns inte ha möjlighet att fara, bara för att kolla, på någon utställning innan.
Finns ingen som jag vet som brukar vara på utställningar här.
Ingen möjlighet till ringträning (heter det vad?) med de som kan.
Kan vi träna själva och i så fall hur? Eller gör vi bara bort oss så jag bör slå bort tanken på en gång.
Det känns bara lite frestande att få en bedömning. Men om det hänger väldigt mycket på att jag ska visa honom rätt,för att han ska kunna få en rättvis sådan, kanske det bara blir helt fel.
Det enda vi har övat som jag vet att de ska kunna är att visa bettet och att bli mätt på höjden.