Är du förbered?

Sv: Är du förbered?

Jag skulle vara så nervös att jag börja en vecka i förväg :D

Nej nej inte ska du vara så nervös det går över. Visst om det är första gången så börjar man väl täånka vad man behöver också men efter ett tag vet man det uten till

Tänka sej, Jag var inte så nervös så att jag börja en vecka i förväg! :banana:

Vene: Hehe det är nog inte så ovanligt vad jag börjat tro :smirk:

Jag började inse vad jag hade gjort typ 2 dagar efter att jag anmält mej, sen så kunde jag ju inte stryka mej :angel:

Det beror på hur tidigt/sent vi ska åka..Ska vi åka sent gör jag typ ingenting dagen innan..Ska vi åka tidigt försöker jag göra iordning hästen så mycket att det i princip bara är att sätta på transportskydden ;)

Man kan inte få nervositet att släppa :p..Men det är bra att vara nervös! Man gör oftast bättre ifrån sig då för att man är lite mer "taggad"

Jag gör allt som kan bli stressigt dagen innan. För om man får det jätte bråttom på tävlingsmorgonen så är det lätt att bli nervös. Så förbered mycket. Det beror ju också på vilken tid ni ska åka och så... Om det är nån liten lokal tävling så blir man ju inte så nervös så då kan man ju göra mer på morgonen....

det vanligaste är att om jag tex tävlar på söndagen så flätar jag manen i flätor på onsdagen som jag tar bort på lördagen.. ( då ligger manen ner) sedan badar jag hästapollen på lördagen å ev knoppar.. gör han fin och allt.. packar även in allt i stallskåpet! (efter att jag putsat det) å hänger in hönät i transporten och sedan är det bara att köra fram släpet på sön morgon, rulla in skåpet och skydd på hästen som lastar sig själv ;)
vi brukar alltid bli sena på morgonen så de e smidigast att ha allt klart :angel:

Jag brukar göra så mycket som möjligt dagen innan så man inte behöver gå upp tidigare än man måste :P

Sen vad det gäller nervositeten så gäller det ju som alltid att tänka positivt. Låta hjärnan spela upp en film inne i huvudet där tävlingen går bra! Sen precis innan man ska in på banan brukar jag försöka vända om alla "dålig" nervositet som gör att man blir slapp och sådär till "fighting spirit". Bli förbannad helt enkelt! Jag SKA klara det här! Då går allt garanterat mycket enklare. Anstränger man sig så fungerar det!

Bumbiiii skrev:
hur gör du när du är nervös för att den ska släppa?

går och spyr i närmaste buske :idea: nejdå, det brukar släppa när jag rider fram och kommer på att vi ju faktiskt kan det här ;)

och jag brukar packa allt dagen innan, först duschar jag hästen, när han torkar så smörjer, plockar och packar jag och sen knoppar och friserar jag om det ska göras :) skulle bli ett nervvrak på morgonen om jag skulle springa runt och leta efter handskar och benskydd och sporrar och andra helvetiska småsaker som bara måste försvinna från sina förvaringsställen när det är tävlingdags :D

Jag gör det mesta dagen innan, förutom att knoppa. Ofta har vi minst 15 mil till tävlingsplatsen så det hinns inte med så mkt på morgonen. Om man inte vill kliva upp mitt i natten :smirk: .

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Freazer
·
Dressyr Jo apropå ideella insatser och att ragga hederspriser till tävling, ska vi köra en snabb ”hederspriser jag har gillat att få” fråga...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 465
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"