Sv: Är din tråd borta?
Som ägare till forum har man rätt att sätta de regler man tycker sig vilja ha- ser inga problem med detta, även om jag kanske tycker att det i bland är lite snävt. Men det finns bara två sätt att tackla detta, vara kvar och acceptera, eller gå ur. Inget konstigt egentligen.
Följande text står att finna i forumreglerna: .../ Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.
Det jag tänker på är NH, eller Natural Horsemanship. Detta är ett av Pat Parelli registrerat varumärke. Pat som lärt sig hästhantering från de verkligen duktiga på häst kommunikation som exv. Ray Hunt, gjort en egen(sämre?) twist på det och myntat ordet (och företagsnamnet) Natural Horsemanship. Pat är en hyfsad hästhaterare bland många andra. Han är dock bevisligen en mycket duktig affärsman som byggt upp hela verksamheten och skapat uttrycket NH, vilket känns igen i hela hästvärlden.
Min fråga är hur forumreglerna ska tolkas gällande NH-tådar, då de kan anses handla om ett vinstdrivande företags träningsmetoder.