är detta oki??!!

Sv: är detta oki??!!

Till vilken nytta? Jag tycker det är roligt, min hund tycker det är roligt. Det är utmanande för oss båda som jag redan skrivit. Varför ska man stoppa vid ängsspår? Varför inte försöka utnyttja mer av hundens kapacitet?

Har ingen användning av det. Det är en tävlingshund jag utbildar ingen tjänstehund.

kommer aldrig gå en lydnadsprogram på stortorget eller spåra på motorvägen.

Jag får ut max i hundarna ändå utan o behöva krångla med sånt som man ändå inte kommer kunna utnyttja till nåt praktiskt på tävling.

Men jag sa också det är helt okej att andra gör det jag säger bara vad jag tycker. Så utvecklas du o din hund så ska du vara glad för det.

skillnaden mellan dig o mig är att du är sjukskriven o kan hålla på lite som du villjag jobbar till 16 varje dag då lägger jag upp min träning mer planerad för jag har kanske varje dag max 1 timme i dags ljus på vintern då finns det inte tid...
Jag har 3 grenar som ska köras har inte all tid i världen utan vill ha mina program färdiga inom rimlig tid.

Men som med Piru börja jag ju o variera träningen mer för det inte skulle bli slentrian mässigt men höll mig ändå hyffsat inom gränsen ändå. Det räckte gott för han skulle höja aktiviteten ytliggare.

Senast ändrad:

Måste man ha användning för allt man gör med sin hund?

Minns en gång när jag gick ett spår genom ett öde torp, mycket kul att få läsa min hund och han fick sig verkligen en tankeställare :D:bow:

Tillägg; flera av mina "hundtränarkompisar" kör likadant, utmanar sig själva och hunden. Många av dom har heltidsjobb, dessutom en familj att ta hand om.

Måste man ha användning för allt man gör med sin hund?

Minns en gång när jag gick ett spår genom ett öde torp, mycket kul att få läsa min hund och han fick sig verkligen en tankeställare :D:bow:

Tillägg; flera av mina "hundtränarkompisar" kör likadant, utmanar sig själva och hunden. Många av dom har heltidsjobb, dessutom en familj att ta hand om.

Som jag sa jag säger vad jag tycker. Gör väldigt få grejer med hundarna jag inte har nån praktiskt användning för ser ingen mening med det.Mina hundar får nog med stimulans ändå. Tack vare min träning är så varierande ändå.Alla får göra vad dom vill som sagt...
ja dom kanske hinner, jag gör det inte.
Jag har nog o få ihop allt mitt jag bor själv ska hinna med hushållet jobbar massa övetid, två hundar och 100 ormar att ta hand om.

aha.. PIRU har alltså blivit liiiite vettigare... inga giftiga längre... men fullt vettig blir du tine förens alla är borta :D

/sara som verkligen försöker få sin sambo att tänka om å inte köpa massa ormar igen... vi har ormtomt nu men de verkar inte bli så länge till

Har inget med duktig o göra hade aldrig sålt dom om jag inte vore allergisk mot giftet. Så det gav mig ingen val möjlighet ens. Ser livet som mycket viktigare än o kvävas av ett giftorms bett för det är vad som skulle hända nästa gång.

Som jag sa jag säger vad jag tycker. Gör väldigt få grejer med hundarna jag inte har nån praktiskt användning för ser ingen mening med det.Mina hundar får nog med stimulans ändå. Tack vare min träning är så varierande ändå.Alla får göra vad dom vill som sagt...
ja dom kanske hinner, jag gör det inte.
Jag har nog o få ihop allt mitt jag bor själv ska hinna med hushållet jobbar massa övetid, två hundar och 100 ormar att ta hand om.

Om du gör dig av med ormarna så... :angel:

Att folk lägger plats har jag väl inget emot, men en parkering är till för att parkera på och då får fotfolk flytta på sig.

Kan hunden spåra mitt i stan så lär ett IPO-spår bli som en fis i rymden.. :D

ja det är möjligt men det kan jag lika gärna lära in på nåt trevligt gärde i lugn o ro utan en massa folk. Det är ju faktiskt en av anledningarna till jag köpte hund för o komma ut i skog o mark o slippa ränna på stan.;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 984
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka