Är detta ett skämt?!

Sv: Är detta ett skämt?!

Ja dom brukar sälja dom hundarna rint det priset..set det mycket på blocket. För min del skulle ajg aldrig köpa en sån hund. Men det finns många som lägger ut dom pengar och vill ha dom...

skämt? nä knappast. Har en arbets kamrat som betalade 25000 för sin chihuwahuwa tik, som hon ska ha i aveln. De oreggade valparna går ju faktist på mellan 10-15000. Sjuk är det men på fullaste alvar.
Personer som köper dem är såna som har pengar till det tror jag.

Och jag blev snopen när jag hittade samma ras för 7000, reggade dessutom.

Okej då var det inget skämt då. Sjukt mycket pengar för en pyttelite hund. Eller ja faktiskt för en hund över huvudtaget.

Det är väl bra att valparna kostar? Så blir inte folk lika benägna att impulshandla en valp för att den är billig och söt.

Helt sant men 20000 kr? Är inte det lite väl att ta i? Dessutom finns de andra med den rasen och andra raser som ligger betydligt billigare som man då kan lockas till att impulsköpa.

Senast ändrad:

Efterfrågan styr priserna. Det finns ju uppenbarligen hundköpare som är villiga att lägga 20.000 kr för en hund.

Tillgång och efterfrågan är den stora anledingen till priset. Har för mig att chihuahuor inte får så många valpar, så med tanke att så många vill efterapa modet och ha en liten hund som accessoar så blir köptrycket större än tillgången. Då stiger priserna, vill minnas att för ett par år sedan var priserna betydligt lägre.

Nu har ju kändisarna börjat skaffa yorkshireterriers, så vänta ni några år är de säkert lika dyra de...:D

Japp, de är svindyra. Har en bekant som föder upp, och hon tar "bara" 18000 för en valp. Där kan man snacka om högt kilopris.

*knapplån*

Jag kan minnas fel, men tror att Chihuahuacirkeln rekommenderar att valpar ska kosta 12000-15000 kr.

Men rasen är ju väldigt populär nu och många ser väl chansen att tjäna pengar. Det brukar väl funka när det högkonjunktur....

jag håller med det är typ sjukt vad dom kan kosta dom kostar mer än min häst:crazy:

min kompis har 3 cihuahua och det är smma uppfödare till alla och den uppfödaren tar ca 18 túsen för en tik

I nogre kostar dom ca 30 000 kr :crazy: (enligt uppfödaren)

Jag kan minnas fel, men tror att Chihuahuacirkeln rekommenderar att valpar ska kosta 12000-15000 kr.
Fast de fick väl ta bort den rekommendationen eftersom det var kartell-bildning??

Hur som helst finns det knappast några seriösa uppfödare som idag tar 12.000:- för sina valpar. Snarare 22.000:-.

Jag förstår inte varför man reagerar över priset på chihuahua-valpar. Det är ju så med det mesta i livet. En labrador kostar kring 10.000:- en chihuahua runt 20.000:-.....en Volvo kostar runt 250.000:- och en Porsche ca 500.000:- och uppåt. :angel:
Man får vad man betalar för ;)

Sen i slutändan blir det nog samma pris för hundarna i alla fall. En chihuahua är dyr i inköp, men billig i drift. Min chihuahua kostar inte många kronor i månaden i foder och annat.

Det är långt ifrån alla som tar sådanna priser! De kennlar jag har pratat med har de som har tagit mest är 17.000 och då är det efter friska och meriterade föräldrar!
Vi betlade inom det rekomenderade priset(alltså 12-15.000) för våran tik och hennes stamtavla är idel champions och de flesta är internationella champions!
Så det mesta beror på dig.. Hur mycket du är beredd att lägga ned på att få en hund! Vill du bara behöva ringa på en annons och tinga en valp du sett på bild så får du räkna med ett pris runt 20.000 kr eller högre.. Men om du kan tänka dig att ringa runt till olika seriösa kennlar och åka och hälsa på innan så dom får en uppfattning om vem du är(jag skulle heller aldrig vilja släppa iväg mina djur till någon jag aldrig har träffat) så kan du få pris på 15.000(vet kennlar som tar 14.000 och hörttalas om ett som tar 12.000 men jag vet inte om det stämmer eftersom jag inte har pratat med den uppfödaren personligen)

Okej då var det inget skämt då. Sjukt mycket pengar för en pyttelite hund. Eller ja faktiskt för en hund över huvudtaget.
Okej, så hundens värde sitter i hundes strl :crazy:? Jag förstår inte hur en del folk tänker och resonerar!

Tillgång och efterfrågan är den stora anledingen till priset. Har för mig att chihuahuor inte får så många valpar, så med tanke att så många vill efterapa modet och ha en liten hund som accessoar så blir köptrycket större än tillgången. Då stiger priserna, vill minnas att för ett par år sedan var priserna betydligt lägre.

Nu har ju kändisarna börjat skaffa yorkshireterriers, så vänta ni några år är de säkert lika dyra de...:D

Yorkies är väl i princip redan lika dyra(och har vait det ett bra tag?)! Sen tror jag inte att det är speciellt många som köper en hund bara för att ha den som en accessoar med tankte på det jobbet som det är med hund!
Sen har priserna har ökat(när vi kollade förut runt 2001 så var priserna runt 9000kr) och andledning att efterfrågan har ökat är ju för den massmediala uppmärksamheten de senaste åren som har lett till att fler människor har upptäckt vilken underbar ras det är och köpt en sådan, som vilken i sin tur har lett till att andra människor har upptäckt samma sak!

Nej givetvis inte men jag tycker ändå att det är mycket för en hund öht och en så liten hund i synnerhet.

Men vad är det som gör att en mindre hund ska vara billigare än en större då?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
680
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka