Sv: Är detta ett bra hösilage till lättfödda ponnyer?
Det är jag som skrivit rysk roulette. Dock inte i meningen att eigollet spelar rysk roulette med hästarnas liv.
Men att det är rysk roulette att chansa utan analys, eller att kallt räkna med att hästen nog klarar en viss proteinbrist på papper för det är ändå en mätosäkerhet i analyserna etc.
Det jag skrev ordagrant:
Notera även det fetstilade.
Det var inget raljerande. Jag förstår inte hur man på något vis kan REKOMMENDERA att lägga sig under underhållsbehov av protein (50 - 55 gram/100 kg häst), och hoppas det ska gå bra. Eller hoppas att analysvärdena slagit fel neråt.Qoute]
Aldrig påstått att man ska räkna kallt med någonting eller lägga sig under underhållsnivå, "i underkant " betyder i min värld inte under underhållsnivå, det är du som missförstår hela tiden.
men vill man inte förstå så förstår man inte... egentiligen har vi nog samma intentioner bara det att vi omsätter den på olika sätt, kanske pga olika erfarenheter, vad vet jag. Jag har lärt mig att tänka kritiskt och att ta med en helhetsbild baserad på det jag lärt mig teoretiskt och det jag lärt mig genom erfarenheter då jag satt teorin i praktik. Att belysa problem och andra infallsvinklar är inte samma sak som att kritisera.
Men retoriken får ni reda ut själva, nu har jag verkligen sagt mitt och kommer undvika forum i fortsättningen.
Senast ändrad: