Är detta en bra sele att börja med?

K

kicki13

Hej
Jag är ny inom detta med körnig, har dock lånat maratonsele när jag kört min häst, tänkte nu skaffa en egen sele, för motionskörning.
Så jag undrar om detta är en bra sele för detta ända mål?
6037.jpg

Tacksam för svar.

Sv: Är detta en bra sele att börja med?

Det skulle jag oxå vilja veta. Är själv intresserad av att inhandla den. (För visst är det den från B****s.)

Det skulle nog fungera alldeles utmärkt....finns ju billigare modeller ex på www.equilex.se

Ryttarsmurfen skrev:
Det skulle jag oxå vilja veta. Är själv intresserad av att inhandla den. (För visst är det den från B****s.)

Ja, den är från detta företag.

RebeckaKihlberg skrev:
Det skulle nog fungera alldeles utmärkt....finns ju billigare modeller ex på www.equilex.se

Var på denna sida och kollade, vilken sele skulle du då rekomendera på denna sida?

Jag har själv "standars selen" och är nöjd med den..den passar bra till hobbykörning....

RebeckaKihlberg skrev:
Jag har själv "standars selen" och är nöjd med den..den passar bra till hobbykörning....
Är det denna sele du menar?
shoppen_fil.php

Är det inte en väldigt smal brösta?

Ser ut som den ja....jag har en shettis som använde den selen och där är brösten lagon bred...hur den är till stor häst har jag ingen aning,men där finns ju andra modeller osckså..jag gillar ex deras nya lite dyrare "Senator"

Tycker oxå att bröstan ser smalare ut där.

Men jag har nog spanat in maraton selen från samma firma som ursprungs selen, den är 210:- dyrare. Men vad gör det i den totala konkursen...

Ja! :bump:
Det finns ju billigare men jag tror Ideal Harness är lite snyggare :smirk:
I denna tråd finns en brun Ideal Harness som jag tycker är riktigt fin! :)
Dom som har dessa selar är oftast nöjda har jag hört! :D

/L

kicki13 skrev:
Hej
Jag är ny inom detta med körnig, har dock lånat maratonsele när jag kört min häst, tänkte nu skaffa en egen sele, för motionskörning.
Så jag undrar om detta är en bra sele för detta ända mål?
6037.jpg

Tacksam för svar.

Jag har en sån sele till min shettis och jag tycker den funkar jättebra :)

Det är en jättebra sele till det priset. Våran är inte i den bästa läderkvalisorten men funkar jättebra ändå!

Skulle bara säga, YES!!! Äntligen, eller vad säger ni andra här på forumet, för en gångs skull en nybörjare som är intresserad av en icke skitsele... Guldstjärna till dig!!!! ;)

Tänk på att maratonmodellen tydligen har extremt bred brösta och passar inte till ponny eller kallblod.

Säger för övrigt samma som Carolus: Eloge till nybörjare som börjar i rätt ände, och inte som de flesta av oss andra.

Det beror väl ändå på! Jag har kallblod och den passar utmärkt. Däremot passar den inte hästar med liten bog;) Som kanske är vanligast bland ponny och kallblod... men inte alla!

Du har ju kallblodstravare :idea:
Och dom är faktiskt lättare/graciösare än "normala" kallblod!
Ja ja det finns undantag, överallt :smirk:
Men om man drar alla över en kam så :D
Jag tycker kallblodstravare är ganska små/veka :o
Iaf morderna variander...
Men dom är fina eftersom dom i regel har mkt man/svans o hovskägg och oftast har lite livligt temperament :)

/L

Jo det är väl inte ang bogens storlek en brösta passar el inte?
Jag tror det mer är mellanrummet bogspetsar och strupe??

/L

jo fint förklarat ja! :) Men slutar halsen mellan frambenen är inte bogen så tydligt utformad...

Jaa...små, veka, ser ut som älgar gör de visst också! om man frågar snigelfarmorn :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Luff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka