Är detta en bra sele att börja med?

Sv: Är detta en bra sele att börja med?

Jag har ett halvblod. Tror du att den skulle passa på denna herren?
kopia_av_sprall_tango.gif

Jag måste ju faktiskt erkänna att jag förnärvarande kör med travsele och rockard av hudik-modellen (har jag för mig att den heter iaf). Men tänkte att jag skulle spara lite (massor av) pengar och uppgradera mig lite. Både sele och vagn. Spanat in mig på en rockard eller en gigg från Dr*** O**. Men det kommer väl ta tid innan man löst det.:crazy:

Äh, det var ju när han kom, den söta lilla älgen! Snart får du uppdatera folket härinne om hur fin han har blivit nu!

Tack för slädturen, min allra första!!

Vad jag minns så var det ju IGÅR du tyckte han såg ut som en älg? Hur var han inte då när han kom...?!?!:eek:

Och du...har du svårt att somna på kvällarna?

Senast ändrad av en moderator:

Han ser ut att ha ganska bra med plats så det blir nog jättebra. Riktigt läcker häst!! Kom ihåg att vi vill se bilder på honom framför vagn sen!!!

Tack. Han är min lille ögonsten.

Om ni vill se bilder på honom framför den nya vagnen med nya selen så får ni nog vänta ett tag. Har inte riktigt råd med det just nu. Har några saftiga veterinärräkningar framför mig och ett par precis avklarade. Så de slantarna jag hade gick åt där.

Annars får jag väl ta några kort på den befintliga selen och vagnen.

Det går bra det med! Vad är det som har hänt (med tanke på veträkningarna..)?

Det började redan i somras med att han på varje hopptävling har lagt in ett stopp per tävling. Ingen man direkt tänker på men nu i efterhand ser man sammanhanget.

Han kollades för hälta vid 3 tillfällen, helt frisk. Vid koll i januari så kom ny vet. fram till att det inte alls sitter i benen utan i ryggen. Kul, känns inte alls som slöseri med pengar. Varför kunde inte den förra vet. hitta det tidigare? Så nu har han fått elektrobehandling 2 ggr och ska in nu för (förhoppningsvis) sista på torsdag. Sen får vi se om det har blivit bättre eller om det behövs mer behandlingar. Tack o lov för att han är välförsäkrad.

Så nu har veckorna bestått av tömkörning, tömkörning och tömkörning. Får visserligen köra honom i skritt men med tanke på underlaget ute så har jag hoppat över det.

Usch då! Men skönt att ni hittat felet. Hoppas du kommer igång med körningen snart också:)

Ja, det känns skönt. Frågan är nu bara om han kommer att bli bra nog för att fortsätta med det vi gjorde innan (tävla hoppning), eller om jag får skola om honom till enbart körning.

Börjar bli lite less på att tömköra 6-7 dagar i veckan. Har ju bara gjort det i 6 veckor nu...

Jo jag förstår det... hur länge skulle det behövas? Han borde väl gå att köra eller?

Vi ska in för (förhoppningsvis) sista behandlingen på torsdag. Efter det ska han kollas igen (om 2 v tror jag) sen vet jag mer. Just nu riktar man bara in sig till nästa behandling.

Jo, jag kan köra honom men endast i skritt. Men eftersom underlaget är som det är just nu (isgata) och han inte är körd på ett tag (sen i somras) så väntar jag hellre. Nackdelen är ju oxå att jag har så fruktansvärt dåligt med körvägar här i närheten. Inte alla som uppskattar att man kör på gångvägarna och på den vältrafikerade 70 vägen är det inte så kul att köra på.

Nej det lät inge kul! I sommras hade jag hästen vid en 90-väg som man var tvungen att köra längs en bit för att komma till andra vägar. Inge kul när det kom timmerbilar eller bussar som kör förbi i MINST 90 km/h, och då hade jag ändå shettis som gick att leda och diket var fritt att dyka ner i vid behov (användes faktiskt nån gång!). Men tänk då på vintern med isgata och plogvallar... USCH!!

Nej, det är inget kul. Så vagnen får nog stå ett tag till.

Håll tummarna för mig i morgon. Vet. kommer säkert att kolla ryggen lite även om sista behandlingen görs i morgon. Sen är det bara att hålla tummarna ännu mer fram till återbesöket.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Luff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka