Sv: Är detta att hänga ut elever?
Lärare måste väl för fan veta/komma ihåg hur det känns som elev att bli utpekad hela tiden.
Min förra lärare gjorde det "Ja, då ska vi se. Linda ja, du ska in till specialläraren & räkna matte. Det är viktig att du hänger med, och du med din dyslexi borde verkligen arbeta mer."
Med tanke på att denna "linda" är min BÄSTA KOMPIS blev jag fly förbannad varje gång denna lärare bara nämne att hon hade dyslexi och skulle jobba mer hemma för 28 per, varje dag!
Linda kämpade som en GALNING, hon läste matte 3 h hemma varje dag, kunde inte vara med kompisar, ingenting. För denna lärare klagade påå henne hela tiden. Ink. utvecklingssamtalen.
Detta var i mellanstadiet!
Hennes föräldrar var ju jätteupprörda, såklart. Linda kom ju hem och grät för att flera, ca 50 % av gruppen alltid härmade läraren och sa "Ska inte dyslexi-linda gå och jobba istället för att vara på rast?"
Jag tycker det är skandal. + att den läraren inte ORKADE förklara, så jag kommer till ny skola utan som helst kunskaper i hur man räknar "det och det och det och det och det" som alla andra lärt sig i trean. Bara för att min gamla lärare inte orkade förklara. Ville man ha hjälp läste hon talet högt, sa svaret och gick därifrån!
Skulle nog kunnat slå ihjäl henne nu, får ju kämpa som en galning för att ta igen allt hon inte lärt ut. Min nuvarande mattelärare är inte glad på den förra läraren.
Hon, förra lärarn, ignorerade även mig. jag satt i 55 min och väntade på hjälp. Sen blev jag arg och gick till socialpedagogen och bölade lite över att det ju alltid var så. Inte heller hon blev glad!