Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man behöver inte uppmuntra till inbördes tävlande, men om man tror att det på så sätt automatiskt försvinner så lurar man nog sig själv.
Nu har det även framkommit att läraren sagt till en person att tala högre och ställt frågan "för det är väl inte någon som hör vad Kajsa säger" till hela klassen...
*kl*
Nu har jag mailat till berörd lärare och vill ha svar på vilken pedagogisk tanke h*n har med det h*n gör. Beroende på vilket svar jag får så kommer jag eventuellt att gå vidare till skolledningen.
*kl*
Nu har jag mailat till berörd lärare och vill ha svar på vilken pedagogisk tanke h*n har med det h*n gör. Beroende på vilket svar jag får så kommer jag eventuellt att gå vidare till skolledningen.
Ojdå, fattade visst fel.Det är inte "min" kollega utan en lärare som undervisar mitt barn. Jag har pratat med ansvarig klasslärare (vilket var ett bra samtal). Dock verkar det som om arbetslaget har svårt för att ta upp sådana här problem med varandra...
Fortsättning följer säkert på den här historien är jag rädd för.
Lärare har ingen tystnadsplikt i normalfallet. (mycket märkligt egentligen) En moralgräns då bara...Jag har funderat när jag läst detta om tysnadsplikten. Är det inte så att om läraren säger ngt som gör att eleven blir kränkt, utanför skolan, så är det ett brott mot tysnadsplikten? Hur är det inom skolan? Jag menar, en lärare kan väl inte säga vad som helst om en elev till klasskamraterna? Vart går då den gränsen?
I vår kommun är detta ingen åldersfråga. Tvärtom så är det färre 60-åringar som uttrycker sej så här jmfrt med nybakade.Man kan iofs lyfta det en nyans oxå. Det verkar som om läraren tappat en del på vägen. H*n kan inte gilla det själv särskilt mkt. Hur kunde det bli så? Kan arbetslaget ha gått in och stöttat tidigare? Tar ni upp sånt här så att man kan berätta hur jobbigt det är i vissa lägen och be om råd? Läraryrket är ju tufft och stressigt och det är svårt att göra sitt bästa i alla lägen och ungarna ändrar på sig, tappar respekt osv. Kanske behöver vissa äldre hjälp att anpassa sig?
Lärare har ingen tystnadsplikt i normalfallet. (mycket märkligt egentligen) En moralgräns då bara...
Provresultat är offentlig handling om det inte är arbetsmaterial. Finns en märklig gräns som är suddig och tolkas olika.
.
och för att det inte ska bli missuppfattningar här vill jag bara säga att jag har löst det hela med att inget säga alls till någon, och vid de tillfällena jag har behövt råd när det gäller en elev har jag frågat en kollega hur man kan ställa en fråga ang händelsen för att jag inte ska bryta mot plikten....och jag fattar inte riktigt vad gränserna går. ?...