Är det tidigt...

Sv: Är det tidigt...

Lagom. Tiden kvittar tycker jag, fast det kan ju förenkla utsläppet om solen har gått upp så man ser lite bättre.
 
Sv: Är det tidigt...

Ibland då min gubbe kommer hem från jobbet mellan 03.30-05.30 så kan han släppa ut om det är fint väder. Det bästa är ju att han stänger av min väckarklocka med. :banana: :p
 
Sv: Är det tidigt...

det är därför man sätter upp strålkastare som lyser upp hagen med timer som släcks när de blir just och slås på igen på em när mörkret lagt sig :smirk:

Haha, ja, du tror det va? Alla har inte riktigt dom möjligheterna. Och varför göra mer jobb än vad som krävs? varför ska vi gå upp en timme tidigare och montera strålkastare när vi likväl kan släppa ut hästarna vid åtta och ha relativt ljust ute?
 
Sv: Är det tidigt...

Våra hästar får mat inne vid ca halv sex, sedan kommer de ut vid halv åtta- åtta på morgonen
 
Sv: Är det tidigt...

*kl*

Mina går ut kl 06.00 på vardagar och in kl 19.00 ca
Helgerna går dom ut halv8 - 8 och in nån gång mellan 19.30 - 21.00

Mina bryr sig inte om ifall det är mörkt ute eller inte, vi har även en halogenstrålkastare som tänds automatiskt när som rör sig så vill dom ha ljus så vet dom vart dom får det.

Jag är mer för att helst ska dom va ute så mycket som möjligt, friskare hästar har jag fått för mig....vissa kvällar som ikväll så kan man få ropa i evigheter på dom, dom vill va ute å mysa i det fina vädret...några minus och snö och stjärnklart....:banana:
 
Sv: Är det tidigt...

I det stallet där jag hade min förra foderhäst går hästarna ut vid 10, på förmiddagen, och sen kommer dom in vid 16-17... Tycker personligen det är på tok för lite tid för hästarna att va ute, men jag bestämmer tyvärr inte där;) Speciellt också eftersom hästarna får morgon mat "redan" vid 7 på morgonen...

Hade gärna släppt ut hästarna vid halv sex, om man hade bott nära:D
 
Sv: Är det tidigt...

Haha, ja, du tror det va? Alla har inte riktigt dom möjligheterna. Och varför göra mer jobb än vad som krävs? varför ska vi gå upp en timme tidigare och montera strålkastare när vi likväl kan släppa ut hästarna vid åtta och ha relativt ljust ute?


tja jag har dom där det är ett engångsjobb och dom går på timer...så inte vet jag....själv åker jag hem ålägger mig på helgerna...annars åker jag till jobbet....:)

morronstund har guld i mun!!
 
Sv: Är det tidigt...

Våra går ut halv 6 på morron ca och går in vid 8 tiden på kvällen. Då står dom i uteboxar som är öppna upptill. Vi stänger bara om det är storm eller 30 grader kallt. Dom trivs jättebra med att gå ut så tidigt. Det är min sambo som släpper ut dom innan han åker till jobbet.
 
Sv: Är det tidigt...

nej, alltså hästarna anpassar sig ju efter dina rutiner så jag tror inte att det är för tidigt. Vi släpper ut våra vid 7, halv 8. Men nu under vinterhalvåret när det är så mörkt på morgonen får de vänta lite tills det ljusnar, så kanske en halvtimma senare. senast 8 iaf. de flesta hästarna får springa ut lösa, därför är det viktigt att de kan se ordentligt så att de inte druttar omkull.
 
Sv: Är det tidigt...

...att ta ut hästarna vid halv 6 på morgonen? Vad tycker ni? Ovanligt tidigt eller lagom?
Själv tycker jag det är alldeles lagom, men vill gärna höra fler åsikter :) !

det är väl alldeles perfekt!
då har de varit ute mellan 12-14 timmar när man tar in dem på kvällen!
 
Sv: Är det tidigt...

*kl*
Jag morgonfodrar runt 07 när jag går till ladugården och sen släpper jag ut när jag är klar villket blir en dryg timme senare. In kommer dom runt 19 någon gång.
 
Sv: Är det tidigt...

vaffö skulle det va för tidigt?!
ju mer de får va ute dess bättre. hästarna blir bara :banana: :bump: :rofl: :bow: :D
 
Sv: Är det tidigt...

nej, alltså hästarna anpassar sig ju efter dina rutiner så jag tror inte att det är för tidigt. Vi släpper ut våra vid 7, halv 8. Men nu under vinterhalvåret när det är så mörkt på morgonen får de vänta lite tills det ljusnar, så kanske en halvtimma senare. senast 8 iaf. de flesta hästarna får springa ut lösa, därför är det viktigt att de kan se ordentligt så att de inte druttar omkull.

Vi 08.00 är det ju också mörkt?! Om det är viktigt att dom kan se ordentligt för att dom inte ska ramla så måste ni ju ta in dom vid 13.00 nu på vintern? Tycker jag låter som väldigt lite utevistelse bara för att ni är rädda dom ska ramla. Har dom varken mörkerseende eller säker på foten?
 
Sv: Är det tidigt...

Nej inte jag heller! Men du svarade inte på frågan..
 
Sv: Är det tidigt...

Haha, ja, du tror det va? Alla har inte riktigt dom möjligheterna. Och varför göra mer jobb än vad som krävs? varför ska vi gå upp en timme tidigare och montera strålkastare när vi likväl kan släppa ut hästarna vid åtta och ha relativt ljust ute?

MÅSTE det var ljust när ni släpper ut dom då?
 
Sv: Är det tidigt...

Nej jag tycker inte det är för tidigt. i regel sover inte hästarna mer än 4 tim dygn och inte alltid då på natten.Tidigt är det bara vi människor som tycker.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 032
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp